فاجعه میانمار: آزمونی برای روشنفکران غرب گرای وطنی

    کد خبر :100219

صدها نفر در میانمار کشته می شوند، هزاران نفر در فلسطین بی خانمان می شوند و سازمان های بین المللی در سکوت معناداری مانده اند و عجب اینکه هنوز برخی از روشنفکران در کشورهای اسلامی به منشور حقوق بشر دل خوش هستند.

خبرنگاران پویا، گروهی از جریان روشنفکری ایرانی که سالهاست قبله گاه خود را اندیشه مغرب زمین قرار داده و ارزشها و هنجارهای آن وادی را برای جامعه خویش تجویز می کند و با سنجه های عالم مدرن، دین و جامعه دینی خود را می سنجد و مورد شماتت قرار می دهد، اکنون و با وقوع کشتار مسلمانان میانمار در بوته ی آزمون قرار گرفت تا در عمل نشان دهد که انسانیت تا چه حد برایش اهمیت دارد. هنجارهایی نظیر “اعلامیه حقوق بشر” که مورد ستایش این جریان روشنفکری است تا چه حد واجد ارزش و ضمانت اجرای مساوی در عمل قرار می گیرد؟! آیا بشرِ واجد حق در اندیشه غربی و به تبع، در اندیشه شبه رشنفکران وطنی، بشر مطلق است یا آنکه با شاخصهای خاصی، حد می خورد؟! در این میان، عبدالحسین خسروپناه، استاد تمام پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با نگارش یادداشتی، مرز خود را با جنایت علیه بشر و همچنین اندیشه های خامِ برخی روشنفکران وطنی، مشخص کرد.

الهی! چقدر مظلومان جهان بسیارند و مسلمانان دنیا تنها و گرفتارند. هزاران نفر در یمن از بیماری وبا رنج می برند، صدها نفر در میانمار کشته می شوند، هزاران نفر در فلسطین بی خانمان می شوند و سازمان های بین المللی در سکوت معناداری مانده اند و عجب اینکه هنوز برخی از روشنفکران در کشورهای اسلامی به منشور حقوق بشر دل خوش هستند.

خدایا! احمق تر از آنها در تاریخ بشریت ندیده ام، غرب زدگان کودنی که تنها با ترجمه مطالب غربیان بدون هیچ نوآوری و حتی نقد مختصری، خود را عالمان زمین و زمان معرفی می کنند و منتقدان خود را با شانتاژ تبلیغاتی، بی سواد می خوانند و حال آنکه خودشان از هر بی سوادی در جهان بی سوادترند.

خدایا! گمان می کردم این دسته از غرب زدگان تنها بی سوادند اما با وجود این همه جنایت در جهان و سکوت معنادارشان فهمیدم که بی وجدان هم هستند و هویت انسانی را نیز از دست داده اند.

مسلمانان متفکر و آزاده و مصلحان دلسوز باید بدانند که باید جهان معاصر را به گونه دیگر دید و با رویکرد وحدت مسلمین به ایجاد اتحادیه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی جهان اسلام پرداخت تا هم احدی از مسلمانان نتواند شعار تکفیر مسلمانان سر دهد و هم غرب زدگان کودن و بی وجدان نتوانند استقلال کشورهای اسلامی را متزلزل سازند و هم دشمنان خارجی جرات جنایت علیه مسلمانان را نداشته باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید