سامانه 1420 تامین اجتماعی در نوبت عصر هم پاسخگوی بیمه‌شدگان است

    کد خبر :231642

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفت: با هدف تسریع در پاسخگویی و ایجاد رضایتمندی بیشتر مخاطبان؛ نوبت عصرمرکز ارتباطات مردمی (سامانه ۱۴۲۰) سازمان تامین اجتماعی فعال شد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا جعفریان افزود: از ابتدای اسفندماه سال جاری، کاربران این مرکز علاوه بر نوبت صبح در نوبت عصر نیز آماده پاسخگویی به بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان هستند.

وی اظهار کرد: مخاطبان می‌توانند با تماس تلفنی با شماره ۱۴۲۰ از هر نقطه از کشور، سئوالات و مسائل مربوط به سازمان تامین اجتماعی را مطرح و راهنمایی لازم را دریافت کنند.
مشاور عالی اجرایی و دستیار مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به ساعات فعالیت نوبت عصر مرکز ارتباطات مردمی سازمان تامین اجتماعی( سامانه ۱۴۲۰) اظهار کرد: در این مرکز از شنبه تا چهارشنبه از ۱۲ ظهر تا ۸ شب و پنج شنبه از ۱۲ ظهر تا ۴ عصر نیز علاوه بر ساعت اداری، سئوالات بیمه شدگان پاسخ داده خواهد شد.

جعفریان در ادامه به عملکرد مرکز ارتباطات مردمی سازمان تامین اجتماعی(CRM) نیز اشاره کرد و گفت: این مرکز با بهره گیری از نرم افزارهای ویژه مدیریت ارتباطات مشتری از طریق سامانه‌های گوناگون از جمله سامانه ۱۴۲۰، پیامک،پست صوتی، پورتال و بخش مراجعین حضوری نسبت به پاسخگویی و راهنمایی بیمه شدگان، بازنشستگان، مستمری بگیران و کارفرمایان اقدام می کند.

وی افزود: در دی ماه گذشته از مجموع ۲۴ هزار و ۳۵۷ تماس گرفته شده با این سازمان، ۱۲ هزار و ۳۲۴ بار مرکز ارتباطات مردمی این سازمان بوده است که در مقایسه با ماه قبل بیانگر رشد ۱۶ درصد است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: ۸۸ درصد سئوالات مطرح شده در سامانه ۱۴۲۰ در حوزه بیمه ای بوده است و چهار حوزه اصلی بیمه‌ای شامل فنی بیمه شدگان، نامنویسی و حساب های انفرادی، وصول حق بیمه و مستمری های قریب به ۷۰ درصد تماس ها را به خود اختصاص داده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر جعفریان گفت: بیمه اختیاری، بیمه بیکاری، بیمه صاحبان مشاغل آزاد، غرامت دستمزد ایام بارداری، ارسال لیست ، شرایط بیمه اجباری، ابلاغ الکترونیک، بازرسی، مشاهده اینترنتی سوابق، شرایط تکفل، تامین اعتبار دفترچه ، درخواست بازنشستگی، شرایط مستمری، بیمه تکمیلی و نحوه نوبت دهی مراکز درمانی از مهمترین موضوعاتی است که از سوی کاربران این مرکز پاسخ دهی شده است.

وی اضافه کرد: در بخش پورتال مرکز ارتباطات مردمی این سازمان شاهد رشد ۳۴۰ درصدی هستیم و در بخش پیامک های دریافتی در دی ماه رشد ۵۴ درصدی داشتیم. در بخش پیام صوتی ، ۶۱ درصد پیام ها در حوزه بیمه ای به ثبت رسیده است که بیانگر رشد ۲۷ درصد نسبت به ماه گذشته است.

مشاور عالی اجرایی و دستیار مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: همچنین در دی ماه گذشته ۹۵۲ نفر در دی ماه به بخش مراجعه حضوری مرکز ارتباطات سازمان تامین اجتماعی مراجعه کرده‌اند که ۶۹ درصد مراجعین از استان تهران و ۳۱ درصد از سایر استانهاست.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. مقصود تقوی کهق گفت:

    با سلام مبلغ سبد حمایتی اینجانب مقصود تقوی
    هنوز واریز نشده است لطفا بررسی و واریز گرد

دیدگاهتان را بنویسید