چرا نمایندگان مجلس یازدهم اصرار به سوال از رئیس‌جمهور دارند؟

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۹ ۱۰:۲۷
    کد خبر :728985

سیدمصطفی هاشمی‌طبا، سیاستمدار و مدیر ارشد دولت‌های مختلف پس انقلاب که سابقه وزارت صنایع در دولت‌های شهید رجایی و موسوی و همچنین معاونت رییس‌جمهور و ریاست سازمان تربیت بدنی در دولت‌های ششم و هفتم را در کارنامه دارد، درخصوص برخوردهای صورت گرفته با وزیر امور خارجه در مجلس، گفت: من فکر می‌کنم این برخوردها قابل پیش‌بینی بود، در مجالس گذشته هم چنین افرادی حضور داشتند و رفتارهای تند از خود بروز می‌دادند منتها نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که چنین رفتارها و اتهام‌زنی‌هایی در شأن مجلس نیست، نماینده مجلس باید منطقی حرف بزند.

وی ادامه داد: مجلسی که وظیفه دارد و می‌خواهد معقول تصمیم بگیرد، باید از اتهام‌زنی به مقام‌های کشور پرهیز کند و در مقابل با صحبت منطقی و استدلالی به دنبال بیان نظرات خود باشد، البته این رفتارها خیلی کمتر از آن توهین‌هایی است که در بیرون از مجلس نسبت به آقای روحانی و آقای ظریف صورت می‌گیرد، اما نمایندگان محترم باید بدانند که با این فعالیت‌های هیجانی و شعاری هیچ نتیجه و دستاوردی حاصل نمی‌شود.

هاشمی‌طبا در ادامه درباره تناقض میان شعارهای ولایتمداری نمایندگان مجلس یازدهم و توهین‌های انجام شده به وزیر امور خارجه که بارها شخصیت وی مورد تمجید مقام معظم رهبری قرار گرفته است، اظهار داشت: در این خصوص ضرب‌المثلی وجود دارد که می‌گوید «به عمل کار برآید»، کسانی که خود را تابع رهبری می‌دانند و حرف ایشان را ملاک و معیار می‌دانند، ادعای آن‌ها با عملکرد و رفتارشان همخوانی ندارد. حتی برخی گروه‌ها در کشور هستند که معتقدند نباید برخلاف نظر و فکر رهبری فکر کرد و نظر داد، خب وقتی چنین عقیده‌ای دارند چرا در عمل رفتاری خلاف ادعای خود به نمایش می‌گذارند؟

وی افزود: حتی در آموزه‌های دینی هم ما این مسئله را داریم که خداوند در قرآن به موسی(ع) می‌فرماید به سوی فرعون برو که او طغیان کرده است و بعد می‌فرماید با او با ملایمت صحبت کن. یعنی حتی خداوند متعال می‌فرماید که با فردی مانند فرعون هم با ملایمت صحبت شود، خب این سخن قران کجا و این رفتار نمایندگان کجا.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درخصوص مطرح شدن طرح سوال از رییس‌جمهور توسط نمایندگان، بیان داشت: سوال از رئیس‌جمهور حق نمایندگان است و همه باید پاسخگو باشند، اما این نوع سوال کردن و رفتارها نشان‌دهنده این است که می‌خواهند رئیس‌جمهور به مجلس بیاید و به او بی‌احترامی، هتاکی و توهین کنند.

وی در پایان گفت: این کارها در شأن مجلس اسلامی ما نیست، اما اگر رفتار معقول داشته باشند سوال از رئیس‌جمهور و سایر مقام‌ها حق نمایندگان است.

منبع: ایلنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید