افزایش قیمت طلا در بازار جهانی؛

قیمت طلا ۱۷۷۱ دلار شد

    کد خبر :728468

در حالی که نگرانی ها در مورد افزایش تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا سبب خنثی شدن خوش بینی ها به ترمیم اقتصادی شده و سرمایه گذاران را به سمت بازار طلا سوق داده است، قیمت فلز زرد امروز اندکی افزایش داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 52 سنت معادل 0.03 درصد رشد به 1771 دلار و 57 سنت رسید. قیمت طلا در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه اوت با 0.28 درصد کاهش به 1785 دلار رسید.

تنها در 4 روز ابتدایی ماه جولای، 15 ایالت آمریکا شاهد رکورد شکنی موارد ابتلای روزانه به کرونا بوده اند و تعداد مبتلایان به حدود 3 میلیون نفر رسیده است. تاکنون در آمریکا حدود 130 هزار نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

بیش از 11.35 میلیون نفر در سراسر جهان تاکنون به کرونا مبتلا شده اند. کاهش نرخ بهره در نقاط مختلف جهان و سیاست های انبساطی گسترده از سوی بانک های مرکزی سبب شده تا سرمایه گذاران برای در امان ماندن از اثرات تورمی تزریق این حجم عظیم نقدینگی به بازار طلا سرازیر شوند و همین موضوع رشد قیمت فلز زرد را به دنبال داشته است.

به گزارش تسنیم، در عین حال ارزش دلار در برابر ارزهای رقیب روز دوشنبه تقریبا ثابت بود. سرمایه گذاران اکنون در انتظار آمارهای بخش خدمات آمریکا در ماه ژوئن هستند که قرار است اواخر امروز منتشر شود.

شاخص انستیتوی ساپلای منجمنت در زمینه فعالیت های غیرتولیدی احتمالا از رقم 45.3 در ماه قبل به رقم 50 در ماه ژوئن خواهد رسید که می تواند نشان دهنده توقف روند کوچک شدن بخش خدمات اقتصاد آمریکا باشد.

قیمت فلز پالادیوم امروز با 0.3 درصد کاهش به 1916 دلار و 98 سنت رسید. این در حالی بود که قیمت پلاتین امروز با 0.8 درصد رشد به 806 دلار و 30 سنت رسید و نقره نیز با 0.1 درصد افت 18 دلار و 2 سنت معامله شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید