رییس سازمان سنجش خبر داد:

شروع به تحصیل پذیرفته‌شدگان کنکورهای ۹۹ از اوایل آبان

    کد خبر :728377

ابراهیم خدایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره زمان اعلام نتایج آزمون های سال ۹۹، اظهار داشت: بازه زمانی اعلام نتایج هم به دلیل برگزاری با تعویق آزمون ها، کمی تغییر کرده است.

وی به سایر فرآیندهای پذیرش داوطلبان در کنکورها اشاره و خاطرنشان کرد: برخی دانشگاه ها مانند فرهنگیان مصاحبه، امتحانات عملی از جمله در تربیت بدنی و پروژه دارند که در حال بازبینی این فرایندها هستیم تا بیشتر از یک ماه تاخیر در اعلام نتایج نهایی نداشته باشیم.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: بنابراین، کلیت ورودی دانشگاه ها برای شروع سال تحصیلی آینده، اوایل آبان ماه خواهد بود.

خدایی درباره برگزار شدن آزمون های ۹۹ گفت: اگر نتوانیم آزمون های سراسری، کارشناسی ارشد و دکتری را برگزار کنیم ورودی به دانشگاه هم نخواهیم داشت و داوطلبان کنکوری از این مسأله آسیب می بینند.

معاون وزیر علوم افزود: اگر هم وقفه ای در پذیرش ایجاد شود لزوماً ظرفیت های پذیرش هم ۲ برابر نمی شود.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور همچنین درباره ظرفیت های پذیرش، به این نکته اشاره کرد که وزارت علوم سیاستی مبنی بر کاهش ظرفیت ها ندارد البته ظرفیت ها هنوز نهایی نشده است اما هر دانشگاه بر اساس امکانات و وضعیت خود، ظرفیت را اعلام می کند.

به گزارش ایرنا، برخی نگرانی ها در خصوص امکان ابتلای داوطلبان به کرونا در جلسه کنکور وجود دارد اما سازمان سنجش آموزش کشور این اطمینان خاطر را داده است که پروتکل های بهداشتی را در تمام حوزه های کنکور سخت تر از دستورالعمل بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا اعمال می کند.

بر این اساس، داوطلبان دکتری ۹۹ حدود ۲ هفته دیگر در جلسه کنکور شرکت می کنند و بر اساس اعلام سازمان سنجش، دستورالعمل های بهداشتی برای اطلاع رسانی بیشتر داوطبان قبل از برگزاری آزمون منتشر می شود.

همچنین داوطلبانی که نگران تغییر حوزه کنکور خود هستند، می توانند درخواست خود را به صورت کتبی به باجه های رفع نقص که ۳ تا ۴ روز قبل از برگزاری آزمون فعال می شود، تحویل دهند. این موارد جمع آوری و بسته به تعداد درخواست تصمیم گیری خواهد شد.

آزمون دکتری روز پنج شنبه ۲۶ تیرماه، آزمون کارشناسی ارشد روزهای پنج شنبه و جمعه دوم و سوم مردادماه، کنکور سراسری روزهای پنج شنبه و جمعه ۳۰ و ۳۱ مرداد و آزمون‌های کاردانی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته به‌شکل همزمان روز جمعه ۱۴ شهریورماه برگزار می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید