عذرخواهی هاشمی از تهرانی‌ها بابت حادثه‌کلینیک‌سینا

    کد خبر :728322

محسن هاشمی در پایان دویست و بیست و چهارمین جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران در تشریح جلسه امروز شورای شهر تهران گفت: متاسفانه هفته گذشته حادثه ناگواری رخ داد که در پی آن 19 نفر از شهروندان جان خود را از دست دادند و لازم بود طی این حادثه، شورای شهر جلسه‌ای را به بررسی ابعاد آن اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه به همین دلیل از شهرداری، مسئولان وزارت بهداشت، وزارت کار و مالکین دعوت کردیم تا در این جلسه حضور یابند، گفت: مالکین در جلسه نبودند چراکه برخی از آنها در بازداشت هستند و دکتر زالی نیز اعلام کرد که سه‌شنبه می‌تواند در جلسه شورا حاضر شود.

هاشمی با اشاره به گزارشی که از سوی کمیته شورای شهر تهران درباره این حادثه تهیه کردند و قرائت شد، گفت: اعضا درباره ابعاد این حادثه سوالاتی داشتند و اجازه دادیم که همه آنها مطرح شود تا ابعاد به صورت همه‌جانبه مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه گزارش جامعی از سوی کارگروه شورای شهر تهران درباره این حادثه تهیه می‌شود، تصریح کرد: همه باید قصور خود را در این حادثه قبول کنیم و بهتر است از همین جا از مردم عذرخواهی کنیم و اقداماتی انجام دهیم تا مجددا حوادثی از این دست در پایتخت اتفاق نیفتد.

هاشمی با بیان اینکه از 33 هزار ساختمان ناایمن شناسایی شده در تهران تنها 220 مورد ایمن‌سازی شده‌اند، گفت: شهرداری به اندازه کافی اختیارات و قدرت ندارد و لازم است که در دولت و مجلس حداقل برای کلانشهرها این رایزنی انجام شود تا اختیارات آنها برای برخورد با ساختمان‌های ناایمن افزایش یابد.

وی گفت: لازم است تا در شورای شهر طرحی مطرح شود که براساس آن ساختمان‌ها شناسنامه ایمنی دریافت کنند و به ساختمان‌های دارای ایمنی کامل رتبه طلا، ساختمان‌هایی که 70 درصد ایمنی دارند نشان نقره و به آنهایی که ایمنی کمتری دارند نشان برنز بدهیم و آنها را به اطلاع مردم برسانیم.

به گزارش ایلنا، رئیس شورای شهر تهران در خصوص ارائه گزارش کارگروه ویژه شورا درباره این حادثه مطرح کرد: ابعاد این حادثه زیاد است و کارگروه باید جلسات زیادی بگذارد و هر زمان که این گزارش آماده شد، آن را به سمع و نظر مردم می‌رسانیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید