تغییر در مراسم روز ارتش؛ «رژه خدمت» اجرا می‌شود

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ ۱۳:۲۶
    کد خبر :704428

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری رئیس ستاد ارتش صبح سه شنبه در نشستی خبری به ارائه توضیحاتی درباره برگزاری مراسم رژه نیروهاس مسلح به مناسبت ۲۹ فروردین سالروز ارتش جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: رژه یکی از برنامه‌های نمایش قدرت و توان بازدارندگی است، اجرای رژه و نشان دادن توان بازدارندگی قطعا موجب خوشحالی مردم می‌شود و همچنین حساب کار دست دشمنان هم می‌آید.

وی با اشاره به نام گذاری روز ۲۹ فروردین در سال ۱۳۵۸ توسط امام خمینی (ره) بنام روز ارتش، خاطرنشان کرد: رژه روز ۲۹ فروردین تاکنون هر ساله برگزار شده است، اما در سال جاری با شرایط متفاوتی برگزار می‌شود، علت تغییر برنامه‌های ما نیز شرایط روز است. با توجه به شیوع بیماری ویروس کرونا در دنیا و کشور و همچنین پیرو مصوبات ستاد ملی کرونا، بنا به تدبیر فرمانده کل ارتش و هماهنگی که با ستاد کل انجام شده و مراتب نیز به اطلاع فرمانده کل قوا رسیده است، برای کمک به حل بیماری ویروس کرونا ارتش طرحی را جایگزین طرح رژه خود کرده است. در سال گذشته نیز در استان‌هایی که درگیر سیل بودیم، رژه برگزار نشد و طرحی جایگزین به اجرا در آمد؛ در سال جاری نیز بجای رژه، طرحی جایگزین اجرایی شود.

به گزارش ایسنا،رییس ستاد ارتش گفت: این طرح جایگزین با عنوان «رژه خدمت» و شعار «مدافعان وطن و یاوران سلامت» در سطح کشور به مرحله اجرا در می‌آید؛ ارتش موظف است که برای انجام ماموریت خود که حفاظت از تمامیت ارضی و دفاع از استقلال و نظام جمهوری اسلامی ایران است، در هر شرایط آمادگی لازم را داشته باشد که الحمدالله دارد و امروز ارتش آمادگی لازم را با رعایت همه موارد بهداشتی برای مقابله با این بیماری دارد.

دریادار سیاری ادامه داد: از نخستین روز‌هایی که در دی ماه سال قبل شیوع کرونا را رصد کردیم، در ارتش آمادگی لازم را کسب کردیم و در این زمینه قرارگاهی زیستی تشکیل دادیم و از آن زمان ارتش همگام با سایر نیرو‌های مسلح اقدام به ارائه خدمات خود در جهت مقابله با شیوع بیماری ویروس کرونا و درمان آن پرداخت؛ در رژه خدمت امسال نیز همه‌ی این اقدامات بصورت گسترده‌تر ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه «از روزی که کرونا در کشور شیوع یافت، هیچ مراسم صبحگاهی در سطح ارتش انجام نمی‌شود»، اظهار کرد: مراسمی که هر ساله با حضور فرماندهان نظامی و رئیس جمهوری در حرم مطهر امام راحل به مناسبت روز ارتش برگزار می‌شد، به دلیل جلوگیری از تجمع نیرو‌های انسانی امسال برگزار نخواهد شد.

معاون هماهنگ کننده ارتش در ادامه با اشاره سالروز شهادت سپهبد صیاد شیرازی خاطرنشان کرد: از ۲۱ فروردین سال ۱۳۷۸ به مناسبت شهادت سپهبد صیاد شیرازی تاکنون همه ساله در این روز مراسمی را به عنوان بزرگداشت روز شهدا برگزار می‌کردیم، اما امسال با توجه به شرایطی که در کشور وجود دارد برای این موضوع هم طرح جایگزینی به تدبیر فرمانده ارتش و هماهنگی با ستاد کل نیرو‌های مسلح و سپاه در نظر گرفته شده است.

دریادار سیاری گفت: این طرح را تحت عنوان «بزرگداشت سپهبد‌های اخلاص» اجرا می‌کنیم؛ اولین سپهبد ما شهید قرنی است که در سال ۵۸ شهید شده است و ۲۰ سال بعد سپهبد صیاد شیرازی به شهادت رسیده است و ۲۰ سال بعد از آن هم در سال ۹۸ سردار سلیمانی به شهادت رسیده اند.

وی افزود: هر سه سپهبد ما انسان‌های مومن، ایثارگر و شهادت طلب بوده اند؛ به همین دلیل امسال طرح سپهبد‌های اخلاص اجرا خواهد شد؛ هدف از این طرح نیز ایجاد همدلی و هماهنگی بین همه نیرو‌های مسلح است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید