رئیس‌جمهور در ستاد هماهنگی اقتصاد:

مرحله دوم بسته معیشتی آخر فروردین پرداخت می‌شود

  • سیاسی
  • دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ ۱۴:۱۳
    کد خبر :704218

حسن روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با بیان این‌که «۲۳ میلیون خانوار  یارانه ماهانه دریافت می‌کنند»، افزود: یک میلیون اعتبار در اختیار همه خانوار‌ها قرار می‌گیرد و در طول ۲۴ ماه این میزان به تدریج از یارانه‌شان کم می‌شود.

وی افزود: از اردیبهشت ماه این میزان اعتباری که در اختیار خانوار‌هایی مشمول دریافت یارانه، قرار می‌گیرد در طول ۲۴ ماه به تدریج کم می‌شود.

روحانی با بیان این‌که «در این زمینه حدود ۲۵ هزار میلیارد در نظر گرفتیم که مصوب شده است»، اظهار کرد: همچنین ۵ هزار میلیارد تومان برای صندوق بیمه بیکاری قرار دادیم که این اعتبار هم تامین شده است تا به افرادی که طبق معیار‌ها بیکار شده‌اند اختصاص دهیم و ۱۳ هزار میلیارد تومان هم برای کرونا اختصاص دادیم که بخشی به وزارت بهداشت بخشی به شرکت‌های دانش بنیان و بخشی هم به نیاز‌های خود وزارت بهداشت برای تأمین مایحتاج به ویژه در بخش دانشگاهی برای مقابله با کرونا اختصاص داده می‌شود.

رییس‌جمهور تاکید کرد: کمک‌هایی که ستاد اجرایی فرمان امام، سپاه و ارتش و نیرو‌های مسلح و خیرین برای مقابله با کرونا انجام می‌دهند نیازمند هماهنگی دارد که در همه بخش‌ها این کمک‌ها به درستی پخش شود که در این زمینه کار به معاون اول سپرده شده است تا با این بخش‌ها جلسه‌ای برگزار کند و هماهنگی‌ها را افزایش دهد.

روحانی افزود: خیرین هم باید به مردمی که تحت فشار قرار گرفته‌اند بیشتر از گذشته کمک کنند. دولت تصمیمات خوبی گرفته است برای مقابله با کرونا و در عین حال این را می‌دانیم که در همه کشور‌هایی که اوضاع اقتصادی خوبی هم دارند با مشکلاتی بعد از شیوع کرونا مواجه شده‌اند.

وی تصریح کرد: ما از همه مردم خواهش میکنیم همانطور که تا امروز کنار وزارت بهداشت، دولت و مسئولان بودند و کمک کردند تا در مقابله با کرونا به شرایط قابل قبولی برسیم بازهم باید ما را یاری کنند و به ما کمک کنند تا ادامه مسیر را هم طی کنیم.

رییس جمهور اظهار امیدواری کرد که با تحمل سختی و همکاری مضاعف باید کار خود را پیش ببریم و از مشکلات عبور کنیم تا به شرایط کاملا مناسبی برسیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید