کرونا در ایران؛ جدیدترین اخبار و گزارش‌ها از کرونا در قم و سایر شهرهای ایران

    کد خبر :689696

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو با هشدار به پخش شدن ویروس کرونا در سطح شهر قم گفت: زنگ خطر در قم به صدا در آمده است، باید یک مقدار با دید ویژه‌ای به قم بنگرند تا خدای نکرده دچار بحران نشود.

روز گذشته نیز رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در ایران به ۲۸ نفر و تعداد افراد فوت شده به شش نفر رسید.

کیانوش جهانپور با اعلام این خبر افزود: تا این لحظه ۷۸۵ فرد مشکوک به ویروس کرونا از بین هزاران فرد مراجعه کننده از مطب‌ها و کلینیک‌ها به مراکز وزارت بهداشت تحت آزمایش قرار گرفته اند و ظرف روز گذشته تعداد ۱۰ فرد مبتلای جدید به ویروس کرونا تشخیص قطعی شد که با توجه به آمار ۱۸ نفر روز گذشته مجموع این مبتلایان به ۲۸ نفر رسید.

وی گفت: از بین ۱۰ نفر فرد بیمار جدید شناسایی شده، هشت نفر در شهر قم بوده اند و دو نفر بیماران بستری در تهران هستند که از قم ارجاع شده اند.

سخنگوی قرارگاه مبارزه با کرونا ادامه داد: ۱۸ مورد مبتلای قبلی که تا روز گذشته شناسایی شده بودند نیز شامل دو مورد در استان گیلان، چهار مورد در تهران و ۱۲ مورد در استان قم است بنابراین اغلب مبتلایانی که تاکنون شناسایی شده اند و ابتلای آن‌ها به ویروس کرونای جدید و بیماری کووید ۱۹ ثابت شده ساکن قم بوده یا طی روز‌ها و هفته‌های گذشته به قم سفر داشته اند.

وی گفت: از مردم می‌خواهیم سفر‌های ضروری خود را به شهر‌هایی که درگیر این بیماری هستند به خصوص شهر قم محدود کنند و توصیه‌های بهداشتی وزارت بهداشت به خصوص شست و شوی مداوم دست‌ها و پرهیز از دست دادن و روبوسی کردن را جدی بگیرند.

جدیدترین اخبار و گزارش‌ها از کرونا در قم و سایر شهرهای ایران

مرگ دو مبتلا به کرونا در کرمانشاه صحت دارد؟

۰۴ اسفند ۱۳۹۸ ۱۱:۰۲

شایعه مرگ دو بیمار مبتلا به «کرونا ویروس» در کرمانشاه، توسط مدیر درمان تامین اجتماعی تکذیب شد.

فارس نوشت: به دنبال انتشار شایعاتی مبنی بر فوت دو بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های تامین اجتماعی دکتر «میثم حجتی» مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه با رد این شایعات، اظهار داشت: خوشبختانه تا کنون هیچ مورد تایید شده‌ای در مراکز درمانی متعلق به سازمان تامین اجتماعی نداشته‌ایم.

وی گفت: به شهروندان عزیز کرمانشاهی این اطمینان را می‌دهیم که اخبار صحیح را به موقع در اختیار مردم قرار دهیم؛ مجموعه‌ی درمان تامین اجتماعی،کما فی السابق با تمام توان و ظرفیت در خدمت سلامت جامعه و مردم خواهد بود.

هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره شیوع کرونا در ایران

۰۴ اسفند ۱۳۹۸ ۱۱:۰۰

یک روزنامه از هنگ کنگ گزارش کرد که سازمان بهداشت جهانی از شیوع کرونا در کشور‌های دیگر جهان بخصوص ژاپن، کره جنوبی و ایران ابراز نگرانی کرده است.

ساوث چاینا مورنینگ پست می‌نویسد که کشور‌های کره جنوبی و ایران و ژاپن شاهد موارد روزافزونی از ابتلا به کرونا بوده اند که بشدت نگرانی این سازمان و کارشناسان امور بهداشتی را به دنبال داشته است.

این گزارش می‌افزاید که در ژاپن شمار مبتلایان از مرز ۷۵۰ نفر گذشته و ۳ نفر کشته شده اند. آمار منتشره نشان می‌دهد در کره جنوبی ۵۵۶ نفر و در ایران ۲۸ نفر قطعا به بیماری مبتلا شده اند که به ترتیب هرکدام ۴ و ۶ مورد فوت به ثبت رسانده اند.

تدروس آدانوم گابریسوس دبیر کل سازمان بهداشت جهانی از شیوع کرونا در کشور‌های دیگر بدون آنکه منشا همه گیری مشخصی با چین داشته باشند، اظهار نگرانی کرده است.

جزییات توزیع رایگان “ماسک” اعلام شد

۰۴ اسفند ۱۳۹۸ ۱۰:۵۷

رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران وزارت بهداشت جزییات توزیع رایگان ماسک و ممنوعیت خرید و فروش آن در داروخانه‌ها را تشریح کرد.

دکتر مهدی یوسفی با اشاره به جزییات توزیع رایگان ماسک در کشور، گفت: باید توجه کرد که در زمان اپیدمی یک بیماری علاوه بر بحث‌های بهداشتی و درمانی، مسائل روانی هم ایجاد می‌شود؛ این درحالیست که در زمینه بیماری کرونا استفاده از ماسک تاثیر درمانی آنچنانی در پیشگیری از این بیماری ویروسی ندارد. متاسفانه سوداگران، استفاده از ماسک را بهانه‌ای کرده بودند تا بتوانند ماسک‌ها را گران‌قیمت و با ۱۰ تا ۲۰ برابر و حتی در برخی موارد تا ۳۰ برابر قیمت به فروش برسانند. بر این اساس دیدیم که حق مردم این نیست که اینگونه از آن‌ها سوءاستفاده شود.

وی افزود: بر همین اساس با هماهنگی اداره کل تجهیزات پزشکی از وزیر بهداشت درخواست کردیم که توزیع ماسک را رایگان کنیم و آقای وزیر هم با این موضوع موافقت کردند که هیات‌امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران، تا اطلاع ثانوی با دستور وزیر بهداشت تنها مرجع خرید ماسک در کشور باشد.

یوسفی ادامه داد: بر این اساس ما ماسک‌ها را خریداری کرده و به معاونت بهداشتی وزارت بهداشت تحویل می‌دهیم تا آن‌ها را در پایگاه‌های سلامت، خانه‌ها و مراکز بهداشت به خانواده‌ها تحویل دهند. به هر حال در این مراکز برای هر خانواری پرونده مشخص وجود دارد و می‌توان ارائه ماسک را کنترل کرد. از طرفی در حال حاضر ممکن است یک خانوار تعداد زیادی ماسک بخرد که با این اقدام این مساله هم تحت کنترل قرار می‌گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید