صندوق نوآوري و شكوفايي از محصول دانش بنيان حمايت كند

    کد خبر :678762

فرشاد مقيمي در ديدار با اعضاي كارگروه نظارت بر مصوبات شوراي امنيت ملي كشور تصريح كرد:‌ وقتي وزارت صنعت دستور ساخت داخل محصولي را صادر مي كند صندوق‌ها بايد براي طراحي آن كمك كنند و شبكه بانكي نيز از توليد انبوه محصول حمايت كنند.

وي در ادامه با بيان اين كه ايران‌خودرو با چالش‌هاي متعددي مواجه بوده كه با همكاري و حمايت‌هاي مسئولان توانسته در مسير مطلوبي قرار گيرد گفت: توليد روزانه از عدد 950 دستگاه خودرو در روزهاي ابتداي شهريورماه به 2557 در روز سي‌ام دي ماه و ميزان تجاري‌سازي و عرضه به بازار خودرو نيز از عدد 650 به 2400 دستگاه در همين بازه زماني رسيده است.

وي از تحويل 150 هزار دستگاه خودرو در سه ماه گذشته به مشتريان خبر داد و گفت:‌ خودروهاي كسري دار كارخانه كه در شهريورماه بيش از 67 هزار دستگاه بود و هريك بيش از 24 قطعه كسري داشت را تكميل كرده و به مشتريان تحويل داده‌ايم.

مقيمي، فعال‌سازي ظرفيت توليد قطعه‌سازان را از دستاوردهاي ماه‌هاي اخير برشمرد و گفت: با همكاري سازندگان سياست‌هاي ساخت داخل توليد را جلو مي‌بريم.

مديرعامل ايران خودرو به داخلي سازي 50 قطعه با كاهش ارزبري 50 ميليون يورو اشاره كرد و گفت: به گواه سازندگان با اجراي برنامه‌هاي داخلي سازي بسياري از كارگران به خطوط توليد بازگشته‌اند و حتي در روزهاي تعطيل نيز فعال هستند. در همكاري با وزارت دفاع نيز موفق به داخلي سازي 8 قطعه مهم خودرو شده‌ايم.

وي بهبود شرايط اقتصادي و توليد را موضوع اصلي كشور دانست و گفت: ايران خودرو در 5 استان سايت توليدي دارد و 16 استان نيز در ساخت قطعه براي سايت‌هاي توليدي ايران خودرو مشاركت دارند. رونق در ايران خودرو منجربه حركت قطعه‌سازان نيز شده است.

مقيمي از افزايش جذب نقدينگي در ايران خودرو خبر داد و گفت: پرداخت به قطعه سازان نيز افزايش قابل توجهي يافته و با توجه به اينكه پرداخت‌ها همراه با رعايت عدالت بوده توانسته سبب ايجاد انگيزه در قطعه‌سازان شود.

وي در ادامه با بيان اين كه از نيمه بهمن ماه تيراژ توليد روزانه ايران خودرو در عدد 2500 دستگاه تثبيت خواهد شد، تزريق نقدينگي را عامل مهمي براي تحقق اين موضوع دانست و گفت: با تامين منابع مالي، هيچ نگراني براي توليد، اشتغال و ارايه خدمات پس از فروش نخواهيم داشت. در بهمن و اسفند، توليد ماهيانه 60 هزار دستگاه خودرو را هدف‌گذاري كرده ايم.

مديرعامل ايران خودرو اضافه كرد:‌ درحوزه فروش محصولات نيز در صورتي كه از توان توليد و تحويل خودرو اطمينان حاصل نكنيم اقدام به اجراي برنامه فروش نخواهيم كرد.
مقيمي خاطرنشان كرد:‌ سازندگاني كه درصد داخلي سازي بالايي در توليد محصولات داشته باشند در اولويت سهم تامين قطعات ايران خودرو قرار مي گيرند.

در ادامه رئيس و اعضاي كارگروه نظارت بر مصوبات شوراي امنيت ملي كشور نيز بر حمايت از صنعت خودرو كشور براي تداوم رونق توليد در آن تاكيد كردند.

همچنين در اين جلسه مديران پروژه پلتفرم ملي ايران خودرو، گزارشي از مشخصات پروژه و برنامه زمانبندي اجرا و همچنين نيازمندي هاي تحقق آن را ارايه كردند.
گفتني است، رئيس و اعضاي كارگروه نظارت بر مصوبات شوراي امنيت كل كشور متشكل از نمايندگاني از مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي، حسابرسي كل كشور، سازمان بازرسي كل كشور، معاونت اقتصادي و فن‌آوري شوراي امنيت ملي، خزانه داري كل كشور، معاونت قوه قضائيه و معاونت فن آوري رياست جمهوري و همچنين مديرعامل گروه خودروسازي سايپا به عنوان همكار در طراحي پلتفرم ملي، از مركز دانش بنيان جتكو ايران خودرو و مركز تحقيقات،‌ طراحي و تكوين محصولات اين خودروساز بازديد كرده و با آخرين دستاوردهاي تحقيقاتي آن آشنا شدند.

منبع:ایکو پرس

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید