داخلی‌سازی قطعات خودرو‌ را به ۹۰ درصد رساندیم

    کد خبر :678750

مهدی صادقی نیارکی در این خصوص افزود: قطعا سیاستگذاری‌های دولت و وزارت صمت باید در جهت حمایت از تولید داخل و ترجیح تولید داخل باشد که الان این گونه است.

وی ادامه داد: البته قانون و الزامات قانونی و نظام تعرفه‌ای و تجربه‌ها اهرم‌های ما برای حمایت و ترجیح تولید داخلی است.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت با اشاره به این که یکی از اهداف وزارت صمت توسعه و تعمیق تولید داخل است، گفت: در حوزه مواد اولیه هم نشستی با انجمن تولید فولاد داشتیم و برای تولید انواع ورق و در حال مبادله مشخصات هستیم و امیدواریم زودتر به عقد قرار داد برسیم.

نیارکی اضافه کرد: در نهضت داخلی سازی و ساخت داخل اهداف کیفی و کمی داریم که در بخش کیفی افزایش عمق تولید دیده شده است و اولویت وزارت صمت هم افزایش عمق تولید داخلی است.

همچنین دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران در گفتگو با برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: بحث ما فقط قطعه نیست بلکه تجهیز هم هست و در سال ۹۷ ما در شبکه ثابت مخابرات ۷۰ درصد تجهیزات داخلی بودند و در شبکه موبایل حدود ۳۰ درصد که با برنامه ریزی‌هایی که کردیم در سال ۹۸ علی رغم مشکلات توانستیم داخلی سازی را در شبکه ثابت به ۸۵ درصد برسانیم و در شبکه موبایل هم بین ۴۰ تا ۴۵ درصد تجهیزات داخلی استفاده کنیم.

فرامرز رستگار با بیان این که هنوز ارتباط مستقیم صنعت با دانشگاه‌ها مطلوب نیست گفت: در حوزه مخابرات و آی سی تی آنچه که فناوری روز است به مذاق ما نزدیک‌تر است و فارغ التحصیلان دانشگاهی هم با فناوری‌های نو انس بیشتری دارند و اتفاقا با پیشرفته‌تر شدن فناوری فاصله ما به نسبت دوره قبل از کشور‌های پیشرو کمتر شده است برای این که شبکه‌های مخابراتی مبتنی بر نرم افزار شده که کار را آسان‌تر کرده است.

به گزارش ایلنا،وی گفت: البته در تولید داخل باید توجه به عمق تولید و کیفیت و میزان داخلی سازی داشت و باید برای تولید داخل و بومی تعریفی کرد که از مونتاژ آن را جدا کند.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو نیز گفت: صنعت قطعه سازی خودرو از بیش از ۶۰ صنعت خروجی می‌گیرد و این صنعت جزو اولین صنایعی است که توانسته ۳ میز خودکفایی به دست بیاورد. در این ۳ میز خودکفایی ۹۹ قطعه خودرو را قطعه سازان توانستند داخلی سازی کنند.

مازیار بیگلو با بیان این که نمی‌شود میزان داخلی سازی و تولید داخلی خودرو را با درصد مشخص کرد گفت: ۲۵ درصد ارز بری خودرو برای ورقه بدنه است و بسیاری از مواد پلیمری ما هنوز وارداتی است یعنی ما وابسته به صنایع مواد اولیه هستیم و امیدواریم با توجه به ظرفیت‌هایی که وجود دارد بتوانیم با خودکفایی در تولید مواد اولیه، داخلی سازی قطعات خودرو‌ها را از ۸۰ درصد به ۹۰ درصد برسانیم.

وی گفت: همه این‌ها با همت قطعه سازان و خودروسازان و وزارت صمت و دولت ممکن شده است و اگر این اقدامات از ۵ سال پیش صورت گرفته بود الان به نتایج خیلی بهتری رسیده بودیم و‌ای کاش در صورتی که تحریم‌ها برداشته بشود این زحمتها از بین نرود و از تولیدکنندگان داخلی حمایت شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید