عراق واردات ۶ محصول را از ایران ممنوع کرد

    کد خبر :678052

سفارت عراق با ارسال نامه هایی به دولت ایران اعلام کرد که صادرات ۶ محصول کشاورزی به داخل خاک این کشور ممنوع است.

 در یکی از این نامه ها آمده است:

۱- قرار منع ورود محصولات کشاورزی (مدار بحث جلسه فوق الذکر) شامل کلیه گذرگاه‌های مرزهای کشورهای همسایه عراق می‌باشد.

۲- کمیسیون گذرگاه مرزی جمهوری عراق نسبت به اعلام قرار منع به تمامی مرزها روبروی خود بر خط مرزی با کشورهای همسایه اقدام نموده، و به آن ده (۱۰) روز بعد از صدور یادداشت منع واردات را به واردکنندگان محصولات کشاورزی که از قبل دارای مجوز بوده و قسمتی از کالاهای خود را وارد کرده بودند تا نسبت به تکمیل واردات بقیه محصولات خود اقدام نمایند.

۳- وزارت کشاورزی جمهوری عراق نسبت به انتشار لیست محصولات کشاورزی که مشمول ممنوعیت واردات می‌شوند در وب سایت رسمی آن وزارت با دو زبان عربی و انگلیسی اقدام نمود، همچنین این لیست نسبت به احتیاجات بازار عراقی بروزرسانی می‌گردد.

۴- ابلاغ وابستگی‌های بازرگانی در سفارت‌های جمهوری عراق و موسسات ذیربط در کشورهایی که در خصوص موضوع منع واردات محصولات کشاورزی (مدار بحث) قرار دارند و پیرو یادداشت‌های وابستگی بازرگانی به شماره‌های (۵۹ مورخ ۲۰۱۹/۱/۲۸ – ۱۳۹۷/۱۱/۸) و (۲۶۲ مورخ ۲۰۱۹/۴/۳۰ – ۱۳۸۹/۲/۱۰) که به دفتر اداره کل کشورهای عربی و آفریقایی در وزارت صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران/سازمان توسعه تجارت و مراجع ذیربط در خصوص منع واردات کاهو از تاریخ (۲۰۱۹/۱/۵ – ۱۳۹۷/۱۰/۱۵) و محصول کدو از تاریخ (۲۰۱۹/۴/۲۲ – ۱۳۹۸/۲/۲) از تمامی گذرگاه‌های مرزی، بپیوست اعلام گردیده.

۵- وابستگی بازرگانی اقدام به توقف تایید مدارک بازرگانی واردکنندگانی که خواهان صادرات هر گونه محصولاتی به جمهوری عراق هستند و نسبت به ابلاغ دستورالعمل‌های صادرات به عراق قبل از ارسال هر گونه کالای صادر شده به عراق.

۶- مراجع ذیربط در جمهوری عراق اعلام نمود واردات محصولات کشاورزی (مشروحه ذیل) از تمامی گذرگاه‌های عراقی و از تاریخ اعلام شده در لیست مذکور و برای پشتیبانی محصولات ملی عراقی، ممنوع می‌باشد.

ردیف نام محصول کشاورزی تاریخ ممنوعیت واردات
۱ شلغم ۲۰۱۹/۱۱/۲۴- ۱۳۹۸/۹/۳
۲ چغندر ۲۰۱۹/۱۱/۲۴- ۱۳۹۸/۹/۳
۳ عسل ۲۰۱۹/۱۱/۲۴- ۱۳۹۸/۹/۳
۴ انار ۲۰۱۹/۱۱/۲۴- ۱۳۹۸/۹/۳

 

ممنوعیت واردات کاهو به عراق

بنابراین گزارش در نامه ای دیگر نیز عقیل هاشم ناصر رایزن بازرگانی عراق نیز با ارسال نامه ای به پیلتن مدیر کل دفتر بازرگانی کشورهای عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ممنوعیت واردات کاهو به آن کشور را اعلام کرده است. متن این نامه به شرح زیر است.

ضمن اشعار تعارفات خود و بنا به اعلام وزارت کشاورزی جمهوری عراق واردات کاهو از تمامی مرزهای عراق از تاریخ موثر ۲۰۱۹/۱/۵ ممنوع می‌باشد. خواهشمند است دستور فرمایید اقدامات لازم جهت اطلاع‌رسانی اتخاذ گردد.

ممنوعیت واردات کدو به عراق

بنابر این گزارش عقیل هاشم ناصر رایزن بازرگانی عراق همچنین نامه ای دیگر را به کمالی اردکانی مدیر کل دفتر بازگرانی کشورهای عربی و آفریقایی نوشت و واردات کدو به آن کشور را ممنوع اعلام کرد. متن این نامه به شرح زیر است.

به گزارش تسنیم،ضمن اشعار تعارفات و بنا به اعلام وزارت کشاورزی جمهوری عراق واردات محصول کدو از تمامی مرزهای عراق از تاریخ موثر ۲۰۱۹/۴/۲۲ ممنوع می‌باشد. خواهشمند است دستور فرمایید اقدامات لازم جهت اطلاع‌رسانی اتخاذ گردد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید