روسیه، تهدید آمریکا به ترور سردار «قاآنی» را محکوم کرد

    کد خبر :677994

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه شامگاه پنجشنبه، تهدید آمریکا به ترور سردار «اسماعیل قاآنی» فرمانده جدید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را محکوم کرد.

زاخارووا طی نشست خبری هفتگی در مسکو در پاسخ به سوال یک خبرنگار، اظهارات «برایان هوک» نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در امور ایران مبنی بر ترور سردار قاآنی را «غیرقابل قبول» خواند.

به نوشته وبگاه شبکه «ریانووستی»، وی در این باره توضیح داد: «بار دیگر می‌گویم، [چنین اظهاراتی] برای ما غیرقابل قبول هستند. از نظر ما، اینگونه اظهارات خارج از چارچوب قوانین [بین‌المللی] و خارج از چارچوب قوانین حاکمیتی یک کشور مستقل است و [آمریکا] حق ندارد چنین اظهاراتی را بیان کند».

هوک روز گذشته در مصاحبه با روزنامه سعودی «الشرق الاوسط»، در اظهاراتی گستاخانه تهدید کرد: «اگر [سردار] قاآنی همان راه کشتن آمریکایی‌ها را طی کند، پس همان سرنوشت در انتظار او خواهد بود. رئیس‌جمهور [دونالد ترامپ] صراحتاً اعلام کرده که هر حمله‌ای به آمریکایی‌ها یا منافع آمریکا، با واکنش قاطع مواجه خواهد شد».

به گزارش فارس،بامداد جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) نظامیان تروریست آمریکایی با استفاده از یک فروند پهپاد نقطه‌زن، سردار سلیمانی و «ابو مهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی را به شهادت رساندند. بعد از این بود که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی و فرمانده معظم کل قوای جمهوری اسلامی ایران در حکمی سردار قاآنی را که پیشتر جانشین سردار سلیمانی بود، به فرماندهی نیروی قدس منصوب کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید