با حضور گروهی از مدیران شهری

تهاتر کارت ثمین شهر رونمایی شد

    کد خبر :653216

علاءالدین ختایی، مدیرعامل بازار تهاتر ایرانیان و عضو هیئت مدیره‌ی انجمن تولیدکنندگان و فناوران صنعتی ساختمان در مراسم رونمایی از تهاتر کارت ثمین شهر درباره‌ی نحوه‌ی عملکرد این کارت توضیحات کاملی ارائه و فرایند عضویت و کسب اعتبار تهاتر و انجام خرید و فروش در شبکه بازار تهاتر ایرانیان را شرح داد.

بازار تهاتر ایرانیان به‌عنوان اولین بازار تهاتری در جمهوری اسلامی ایران اقدام به ارائه‌ی خدمات نوین تهاتری در عرصه‌ی اقتصاد کشور کرده است و براساس این مدل اقتصادی جدید، تمامی اقشار مردم به‌ویژه فعالان اقتصادی و حتی شرکت‌ها و کارخانجات در کلیه‌ی بخش‌های عمرانی، صنعتی و معدن، کشاورزی، بازرگانی و خدمات می‌توانند ضمن عضویت در بازار تهاتری ایرانیان و دریافت اعتبار تهاتر براساس آورده‌ی خود، اقدام به معاملات تهاتری در سطح داخل و خارج از کشور کنند.

با این تکنولوژی بدون نیاز به نقدینگی و صرفا با تکیه بر این ظرفیت در بخش‌های مختلف اقتصادی اعم از عمرانی، صنعتی، کشاورزی و بازرگانی و خدمات و حتی انرژی، فعالیت‌ها و پروژه‌های گسترده‌ای با روش تهاتری امکان اجرا یافته‌اند و مشکل تأمین اعتبار به‌صورت غیر نقدی و بدون آثار تورمی حل شده است. در این بازار هر فعال اقتصادی در ازای آورده‌ی خود شامل کالا و خدمات و املاک می‌تواند انواع محصولات عرضه شده توسط سایر اعضا شامل کالا و خدمات و املاک مورد نیاز خود را دریافت کند و بدین وسیله وجه نقد در این بازار گردش ندارد.

مدیرعامل بازار تهاتر ایرانیان تصریح کرد: تهاتر روش قابل گسترش به همه کالاها و خدمات است. در شبکه تهاتر کالا هرگونه تهاتر برپایه اعتبار و قابلیت انتقال به دیگران است، که برات سند تجاری فراموش شده کشور دوباره مورد استفاده قرار گرفته بود و با ظهرنویسی معوض مورد استفاده قرار می‌گرفت.

ختایی خاطرنشان کرد: مبحث تهاتر کالا سال‌های زیادی است که پیگیری شده است و بانک‌ها در یک برهه زمانی برات را تنها برای ما چاپ می‌کردند و برات‌کارت‌های اقتصادی نیز به اعضا داده می‌شد.

وی یادآوری کرد: بازار تهاتر ایرانیان در بازار جهانی در کانادا و همچنین بازار خاورمیانه در امارات ثبت شده است.

وی با اشاره به ایجاد نمایندگی‌های استانی در کشور هستیم، گفت:‌ کار نمایندگی‌های استانی پیدا کردن معوض‌هایی است که برای آن تقاضا وجود دارد و افراد با تهاتر کارت  می‌توانند کالای مورد نیاز خود را از هر استان و شهر تامین کنند.

مدیرعامل بازار تهاتر ایرانیان در ادامه افزود: تهاتر کارت نقش برات کارت را دارد و اعتباری است که از فردی به فرد دیگر قابل انتقال است و در تفاهمی که با بانک شهر منعقد شده ضمانت‌کارت‌ها و اعتبارسنجی آن انجام گرفته و معاملات در بازار تهاتر ایرانیان صورت می‌گیرد.

ختایی تصریح کرد:‌ تهاتر کارت تنها در شبکه بازار تهاتری قابلیت کاربرد  شارژ اینترنتی دارد و با توجه به تغییراتی که در عرصه معاملات و مبادلات جهانی در حال انجام است،  حدود 18 سال پیش به تدریج پول از چرخه معاملات حذف شد و کارت‌های اعتباری جایگزین معاملات و خریدها شد و اکنون حدود 5 سال است که کارت‌ها نیز حذف و اپلیکیشن‌ها راهکاری برای جایگزینی پول شده اند.

ختایی در خصوص نحوه کار در این بازار گفت: در معاملات ابتدا خرید انجام سپس کالای فرد فروخته می‌شود و یا بر عکس و افراد با سپرده‌گذاری در بانک شهر و کسب  اعتبار کارت خود را شارژ  تا بتوانند خریدهای خود را انجام دهند و  مهمترین تفاوت تهاتر با سیستم‌های دیگر تامین منابع این است که هزینه تامین اعتبار بسیار پایین است.

مدیرعامل بازار تهاتر ایرانیان تاکید کرد:‌ اعتبار داخل تهاتر کارت ثمین شهر فقط داخل شبکه بازار تهاتر ایرانیان قابلیت جابه جایی دارد و به شبکه شتاب متصل نیست و اعتبار آن نیز قابلیت نقدشدن ندارد.

مدیرعامل بازار تهاتر ایرانیان خاطرنشان کرد:‌ افزود: هنگام معامله 2.75 درصد بابت فعالیت نمایندگی‌ها از فروشنده اخذ می‌شود و یکی از مهمترین مزایای این روش این است که با اعتبار حاصل از فروش می‌توان خریدهای خود را انجام داد.

وی افزود:‌ هم اکنون بخش زیادی از تولیدکنندگان تنها با یک سوم ظرفیت تولید خود در حال فعالیت هستند و یکی از دلایل کاهش ظرفیت نبود نقدینگی برای تهیه و تامین مواد اولیه است.

مدیرعامل بازار تهاتر ایرانیان ادامه داد: در خصوص گسترش معاملات در اقتصاد خرد سایت و اپلیکیشنی ایجاد شده و امکانی را برای مردم عادی فراهم کرده ایم تا سپرده‌ای را در بانک شهر افتتاح و با اخذ اعتبار خرید یا فروش‌های خود را انجام دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید