آخرین دفاعیات محمدعلی نجفی/حسناتم به سیئات تبدیل شد

    کد خبر :651508

نجفی در آخرین دفاعیات خود گفت: اتهام اخلال در نظم عمومی را قبول ندارم چرا که خیلی از افراد جامعه پیگیر این پرونده بودند با این حال بنده ۴۰ سال به کشور خدمت کردم.

 

محمدعلی نجفی در آخرین دفاعیات خود در محضر دادگاه گفت: از حوصله دادگاه محترم تشکر می کنم و از این جهت شرمنده ام که در امری دخیل بوده ام که منجر به ایجاد هیجانات کاذب و منفی شد و وقت دستگاه قضایی هم گرفته شد.

 

وی ادامه داد: نماینده دادستان به درستی اشاره کرد که من اگر مسئول نبودم اینطور نمی شد، اگر من مسئول نبودم مثل هزاران واقعه که از همین نوع به وقوع می پیوندد، بودم. حتی بازپرس در ابتدا به من گفت روزانه یک تا دو قتل خانوادگی داریم در حالی که هیچ یک در سطح وسیع رسانه ای نمی شود.

 

نجفی با بیان اینکه این پرونده در سطح جامعه خیلی زود انعکاس پیدا کرد، گفت: مردم حساس بودند و این موضوع را پیگیری می کردند در سطح خارج از جامعه هم انعکاس هایی پیدا کرد البته آنطور که نماینده دادستان در رابطه با آثار بین المللی این حادثه گفت درست نبود چرا که آثار بین المللی تعریف خاص خود را دارد و موضوعی است که در سطح روابط بین دو کشور تاثیرگذار است.

 

وی در رابطه با آثار بین المللی این حادثه گفت: چند رسانه خارجی فارسی زبان خبر را دنبال کردند و این ناشی از این بود که بنده مسئولیت داشتم و شاید بخش عمده ای از مسئولیتم را رده های بالا در حد توان خدمت کردم. و نتیجه عمل کار من هم روشن است.

 

نجفی در آخرین دفاعیات خود گفت: اگر به قران مراجعه کنید می بینید که خداوند فرموده است الحسنات یسرنا سیئات اما اینجا برعکس است چون حسناتی داشتم و خطایی کردم و یک مشکلی در جامعه به وجود آمد و این مشکل باعث شد تمام حسنات من نادیده گرفته شود. اگر کمی منصفانه به عملکرد من نگاه کنیم می بینیم در طول سال ها خدمتم حسناتی هم داشته ام. با این حال امیدوارم دادگاه هر گونه رای می دهد متکی به قانون و شرع اسلامی باشد.

 

به گزارش مهر ،قاضی کشکولی خطاب به متهم گفت: با توجه به منتفی شدن قصاص اتهام دیگر شما اخلال در نظم عمومی طبق ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامی است در این رابطه چه دفاعی دارید که متهم پاسخ داد: این یک مساله صرفا خانوادگی بود که با روش نادرست به پایان رسید. بنابراین این اتهام را قبول ندارم چرا که در ۴۰ سال گذشته خدماتی را به جامعه داشته ام.

 

نجفی با بیان اینکه تمام تلاشم این بود که به حفظ نظام و ایجاد آرامش در جامعه کمک کنم گفت: تمام تلاشم این بود که کمکی هم به جوامع علمی و آموزشی داشته باشم و بنابراین اتهام اخلال در نظم را قبول ندارم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید