تولید برخی محصولات مخابراتی با توجه به تعرفه‌های واردات توجیه اقتصادی ندارد

    کد خبر :649470

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تولید برخی قطعات الکترونیکی و مخابراتی با توجه به تعرفه واردات قطعات به صورت سی کی دی در مقایسه با واردات محصولات کامل توجیه اقتصادی ندارد.

ستار هاشمی در میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت مخابرات که در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اظهار داشت: اگر به تولید انبوه فکر می‌کنیم باید به این موضوع توجه داشته باشیم که تعرفه واردات محصولات ساخته شده طوری تعیین شود که تولید داخل توجیه اقتصادی داشته باشد.

 

وی تصریح کرد: گاهی مشاهده می‌شود که تولید یک محصول با توجه به تعرفه واردات قطعات به صورت سی کی دی در مقایسه با واردات محصولات کامل توجیه اقتصادی ندارد.

 

به گزارش فارس،معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر لزوم شناسایی شرکت‌های فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت کمک به تعمیق ساخت داخل محصولات آی سی تی گفت: در وزارت ارتباطات مجموعه‌ای تحت عنوان اداره کل همکاری‌ها و حمایت از تولید داخل ایجاد شده تا در این راستا ماموریت‌های خود را دنبال کنیم.

 

هاشمی با اشاره به ایجاد آزمایشگاه‌های تخصصی تائید نمونه اظهار داشت: آزمایشگاه‌های تحقیق و توسعه معمولا پرهزینه هستند و بخش خصوصی توجهی به آنها ندارد. به همین دلیل در وزارت اطلاعات برای ایجاد زیرساخت‌های تحقیق و توسعه جهت محصولات پر مشتری برنامه‌ریزی شده است.

 

وی تاکید کرد: برای حمایت از تولید داخل باید بتوانیم در تعرفه‌های واردات برخی محصولات تجدید نظر کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید