تلاش مدیرعامل آرامکو برای متقاعد کردن رئیس صندوق ملی کویت درباره خرید سهام

    کد خبر :648164

منابع آگاه اعلام کردند که مقامات ارشد شرکت آرامکوی عربستان با مقامات صندوق ثروت ملی کویت دیدار کرده تا آنها را متقاعد کنند که در عرضه اولیه سهام آرامکو شرکت کنند.

 

به نقل از رویترز، منابع آگاه اعلام کردند که اخیرا مقامات ارشد شرکت نفت دولتی آرامکوی عربستان با مقامات صندوق ثروت ملی کویت دیدار کرده تا آنها را متقاعد کنند که در عرضه اولیه سهام آرامکو سرمایه‌گذاری کنند.

 

منابع آگاه گفته‌اند این دیدار که با حضور امین ناصر،‌مدیرعامل آرامکو، انجام شد چند هفته پیش برگزار شده است که البته یک روزنامه کویتی دیگر نیز به نام الرای این مسئله را تائید کرده است.

 

به گزارش الرای تصمیم مقامات صندوق ثروت ملی کویت برای مشارکت یا عدم حضور در عرضه اولیه سهام آرامکو بستگی به نتیجه مطالعه بر روی عرضه اولیه شرکت سعودی دارد.

 

به گزارش فارس ،در ماه اکتبر فاروق بستکی، مدیرعامل صندوق ثروت ملی کویت، گفته بود که این صندوق به عرضه اولیه سهام آرامکو به چشم یک سرمایه‌گذاری شبیه به سرمایه‌گذاری‌های دیگر نگاه می‌کند.

 

آرامکو در تلاش است تا سرمایه‌گذاران خارجی را برای عرضه اولیه سهام خود جذب کند.

 

منابع آگاه اعلام کردند آرامکو تاکنون با چندین صندوق سرمایه‌گذاری در دبی، سنگاپور و دیگر صندوق‌های سرمایه‌گذاری جلساتی را برگزار کرده است.

 

شرکت آرامکو به دلیل عدم موفقیت در جذب سرمایه‌گذار خارجی عرضه سهام خود در بازارهای خارجی لغو کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید