کارشناس روس: مردم ایران نشان دادند پای دفاع از نظام خود هستند

    کد خبر :647582

کارشناس سیاسی روس گفت: مردم ایران با تظاهرات علیه اقدامات اخیر آشوبگران در حوادث اخیر این کشور ضمن حمایت از نظام خود به کشورهای دیگر هم این موضوع را نشان دادند که شما حق دخالت در امور داخلی ایران را ندارید.

 

«فرهاد ابراهیم‌اف» کارشناس مرکز تحلیلی «والدای» روسیه در گفت‌وگو با فارس در بیشکک با اشاره به تحولات اخیر در ایران اظهار داشت: مردم این کشور با تظاهرات علیه اقدامات اخیر آشوبگران در حوادث اخیر در این کشور ضمن حمایت از دولت خود به کشورهای دیگر هم این موضوع را عنوان کردند که شما حق دخالت در امور داخلی ایران را ندارید.

 

وی در ابتدا تصریح کرد: به نظر من در تحولات اخیر در ایران نقش بازیگران خارجی وجود دارد زیرا رؤسای گروه‌های مختلف معاند توسط غرب مدیریت می‌شد و هدف آنها جهت‌دهی اعتراضات و نگهداری مردم در خیابان‌ها بود.

 

وی افزود: همچنین تلاش آنها برای وادار کردن مقامات نهادهای امنیتی برای انجام اقدامات سخت علیه معترضان دیده می‌شود.

 

ابراهیم‌اف خاطر نشان کرد: این موضوع جدیدی نیست که بازیگران خارجی همواره برای گسترش بی ثباتی در ایران با استفاده از نیروی جنبش‌های اپوزیسیونی افراطی تلاش می‌کنند اما در این زمینه هرگز موفق نشدند چرا که مردم ایران از رهبری و نظام خود حمایت می‌کنند.

 

وی ادامه داد: راهپیمایی گسترده مردم برای حمایت از دولت ایران گواه این است و مردم حتی با وجود برخی چالش‌های جدی که «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران نیز آن را قبول دارد، درک می‌کنند که غرب با استفاده از فرصت خواهان افزایش بی ثباتی در داخل ایران است.

 

این کارشناس تصریح کرد: به هر حال نقش غرب در این تحولات پررنگ بود و شواهدی در زمینه عدم تلاش‌ مجدد غرب برای گسترش بی ثباتی در ایران وجود ندارد.

 

 

ابراهمی‌اف گفت: در حال حاضر آمریکا اقدامات خود را بسیار محتاطانه برای جلوگیری از بروز فضای ضد آمریکایی در جوامع بین‌المللی انجام می‌دهد چرا که این تحولات در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور منجر به فروپاشی سیاست‌های «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا خواهد شد.

 

وی افزود: مسکو از برقراری ثبات در منطقه از جمله در ایران حمایت می‌کند چرا که تهران یکی از شرکای کلیدی روس‌ها است و هر گونه تحولات منفی در ایران نگرانی‌های جدی در روسیه ایجاد می‌کند.

 

این کارشناس خاطر نشان کرد: روسیه در مقایسه با آمریکا در عرصه بین‌الملل هرگز اظهارات و موضع‌گیری‌های تندی انجام نمی‌دهد و عدم دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر اولویت مسکو می‌باشد بنابر این دخالت آمریکا در امور دیگر کشورها از جمله امور داخلی شرکای کلیدی روسیه برخورد جدی را طلب می‌کند.

 

ابراهیم‌اف تصریح کرد: مسکو همچنان برای ادامه حمایت از دولت ایران آماده است و اقداماتی که تأثیرات منفی بر فعالیت دولت می‌گذارد را محکوم می‌کند.

 

این کارشناس روس اظهار داشت: در همین راستا روسیه آماده سرمایه گذاری پنج میلیار دلاری در اقتصاد ایران است تا تأثیر تحریم‌های غیرقانونی واشنگتن را بکاهد. این گام همکاری روسیه و ایران را تقویت کرده برای برقراری صلح در منطقه خاورمیانه کمک می‌کند.

 

ابراهیم‌اف گفت: ایران مردم شجاعی دارد و در تحولات اخیر مردم توانستند از نظام خود دفاع کرده و اثبات کردند که کشورهای دیگر نباید در امور داخلی این کشور دخالت کنند.

 

وی تصریح کرد: ایرانی‌های مقیم مسکو نیز از فتنه اخیر در ایران حمایت نکردند و به نظر آنان این تحولات به دلیل دخالت واشنگتن صورت گرفت و چنین اقدمات غرب به دلیل سیاست مستقل ایران و همکاری با روسیه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید