حل مشکل سوتغذیه با کپسول های مولکولی

    کد خبر :644239

تغییر عادت های غذایی افراد به منظور افزایش میزان تغذیه آنها کار ساده ای نیست و نمی توان افراد را به سادگی به بیشتر خوردن ترغیب کرد، اما یک فناوری جدید این مشکل را حل می کند.

 

مشکل کمبود مواد غذایی مناسب در کشورهای در حال توسعه به علت محدودیت در زمینه تغذیه بیشتر است و پژوهشگران دانشگاه ام آی تی برای حل این مشکل راه حل جدیدی را ابداع کرده اند.

 

این محققان برای تقویت و افزایش غنای مواد غذایی موجود آنها را با استفاده از کپسول های مولکولی خاصی که حاوی موادی همچون ویتامین ای و آهن بوده اند، تقویت کرده اند.

 

افزودن کپسول های مولکولی به مواد غذایی همچون آرد باعث می شود تا ارزش تغذیه ای آنها افزایش یابد و افرادی که به علت بی اشتهایی، بی میلی به غذا خوردن یا عدم دسترسی به مواد غذایی متنوع با مشکلاتی همچون لاغری و ضعف بدنی دست و پنجه نرم می کنند، بتوانند بر این مشکل خود غلبه کنند.

 

باید توجه داشت که عدم مصرف برخی انواع ویتامین ها در دراز مدت برای بدن انسان مشکلات جدی ایجاد می کند. به عنوان مثال کمبود ویتامین ای باعث تضعیف سیستم امنیتی بدن و در نهایت کوری می شود و کمبود آهن توانایی های شناختی انسان را تشدید کرده و باعث کم خونی می شود.

 

قرار است از این روش در برخی کشورهای در حال توسعه برای کاهش مشکل سوتغذیه استفاده شود و با بررسی اثرات آن برای کاربرد گسترده تر اقدام شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید