معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تأکید کرد؛

پیشگیری از تبلیغات زودرس انتخاباتی از طریق توجیه و ارشاد به تشکل‌ها و احزاب

    کد خبر :639781
پیشگیری از تبلیغات زودرس انتخاباتی از طریق توجیه و ارشاد به تشکل‌ها و احزاب

الفت گفت: توجیه، ارشاد و اقناع مهمترین و اساسی‌ترین راهبرد قوه قضاییه در کاهش و کنترل جرائم انتخاباتی است.

پیشگیری از تبلیغات زودرس انتخاباتی از طریق توجیه و ارشاد به تشکل‌ها و احزاببه، محمدباقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: در واقع از طریق دعوت، فراخوانی و متعهد سازی داوطلبان و مسئولان مؤثر ستاد‌های انتخاباتی و توجیه مسئولان در فرآیند انتخاباتی نسبت به بازدارندگی و پیشگیری از بروز جرائم و تخلفات انتخاباتی اقدام می‌شود.

 

دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی اظهار کرد: پیش بینی به موقع، پیشگیری به هنگام و برخورد قانونی سریع و خارج از نوبت به عنوان اصول اصلی ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی است.

 

وی گفت: ستاد‌های ملی و استانی پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی با تمرکز بر ۵ سیاست اجرایی نسبت به پیگیری وظایف و تکالیف محوله، مطابق بخشنامه ابلاغی رئیس محترم قوه قضاییه اقدام خواهند کرد.

 

الفت با بیان اینکه ترویج قانون مداری از طریق تشریح و توضیح مفاد قانون جرایم انتخاباتی و مجازات‌های تعیین شده به عنوان مهمترین سیاست اجرایی ستاد مرکزی و ستاد‌های تابعه در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها است، افزود: در اجرای ماده ۱۷ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط این ستاد‌ها پیگیری‌های لازم به منظور رسیدگی سریع و خارج از نوبت به جرائم و تخلفات انتخاباتی از طریق تشکیل شعب ویژه تحقیقاتی و تعیین قضات رسیدگی کننده از بین افراد زبده و با تجربه و آشنا با مسائل روز صورت می‌گیرد.

 

به گزارش جوان،معاون رئیس قوه قضاییه بیان کرد: بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌ها به عنوان یک اصل ضروری و اساسی مد نظر ستاد‌ها است.

 

وی همچنین اضافه کرد: تقویت رویکرد پیشگیری و کاهش جرائم و تخلفات انتخاباتی در حوزه‌های انتخابیه حساس و نیمه حساس به عنوان یک اصل مد نظر ستاد‌های پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی بوده و بر این قبیل حوزه‌های انتخابی مراقبت بیشتری معمول خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید