مشکلات محیط زیستی ری قابل برابری با یک استان کشور است

    کد خبر :630999

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: مشکلات و مسائل حاد محیط زیستی و حجم فعالیت‌ها و وسعت کار در شهرستان ری با حداقل یک استان کشور برابری می‌کند.

 

سعید محمودی در چهارمین بازدید خود از مجموعه محیط زیست استان، ظهر امروز از اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری بازدید کرد و گفت: بیشترین و بزرگترین سایت دفع پسماند کشور در حوزه شهرستان ری است.

 

وی با بیان اینکه درهر جا مشکلات بر ما غلبه کرده و به بحران تبدیل شده، به دلیل حضور کمرنگمان بوده و کار به شکل جدی و اصولی انجام نشده است، اظهارکرد: حضور پررنگ و مؤثر کارشناسان و ماموران محیط زیست به‌طور مستمر در حوزه صنایع و در حوزه مناطق تحت مدیریت و طبیعت، باعث کاهش تخلفات می‌شود.

 

محمودی در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه اجرای قوانین و مقررات باید به شکل حداکثری و ویژه در اولویت برنامه‌ها باشد و هیچ کس از قانون مستثنی نیست، گفت: محیط زیست را با نگاه سیاسی نمی‌شود حفظ کرد و به جرأت می‌توان گفت نظارت دقیق و قانونی، تعصب نسبت به محیط زیست و دوری از هرگونه اغماض و چشم پوشی، راه دستیابی به محیط زیست سالم و پایدار است.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه بسیاری از مشکلات محیط زیستی تهران به شهر ری سرازیر می‌شود و به‌نوعی تهران از شهر ری بهره‌کشی می‌کند، اظهارکرد: بسیاری از صنایع آلاینده و صنوف مزاحم در شهر ری استقرار دارند و باید تا جای ممکن صنایع آلاینده را از این شهر دور کنیم.

 

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، وی در پایان با تاکید بر اینکه اهمیت محیط زیست شهر ری کمتر از اهمیت موضوعات محیط زیستی تهران نیست، خاطر نشان کرد: ساختار محیط زیست شهرستان ری مطلوب نیست و باید تقویت شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید