محمد عطریانفر: از نتیجه‌گیری در انتخابات دلسرد نیستیم

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ ۹:۰۰
    کد خبر :629204

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: به هیچ عنوان از نتیجه‌گیری در انتخابات دلسرد و ناامید نیستیم چون کسی دلسرد می شود که به نظام و انقلاب علاقمند نباشد. اینها سختی ها و صئوبت های راه سیاست‌ورزی است. اصلاح طلبان تعلق قلبی و روحی به نظام دارند بنابراین سختی‌ها و صئوبت‌‎های سیاست‌ورزی را تحمل می‌کنند.

 

 اصولگرایان با اعتماد به نفس بالا خود را برای ورود به انتخابات مجلس آماده می کنند. آنقدر اعتماد به نفس شان بالاست که نیاز به آنالیز طرف مقابل نمی بینند. به عبارت ساده تر پیروزی بر جریان رقیب را امری سهل و آسان می دانند.

 

برعکس این تصور محمد عطریانفر معتقد است «اصلاح طلبان دلسرد و ناامید نیستند و به خاطر علاقمندی به انقلاب و نظام، هزینه ها و مصائب سیاست ورزی را به جان می خرند.

 

محمد عطریانفر در گفتگو با نامه نیوز درباره موقعیت اصلاح طلبان در انتخابات مجلس آینده گفت: در وضعیت نابرابر ، هر گونه قیاسی غلط است. اگر مبانی و زیرساخت حقوقی یکسان برای سیاست‌ورزی دو جناح فراهم باشد، می توان محصول یا جوجه‌های هر جناحی را در پایان انتخابات شمرد ویا قدر و قیمت و ابعاد و اندازه هر یک را با دیگری مقایسه کرد.

 

وی افزود: اصلاح‌طلبان هیچ ارتباط اعتمادآمیز و تکیه‌گاه مطمئنی در شورای نگهبان و رسانه پرقدرت صداوسیما ندارند و هیچ رسانه اطمینان بخشی هم نیست که برخی واقعیت های تلخ وشیرین را درباره جریان اصلاحات طرح کرد. اما با وجوداین تلخکامی که شأن و شرایط پیشاانتخاباتی بین اصلاح طلبان و اصولگرایان برابر نیست، فرصت هایی بوده که حتی در موقعیت ضعف اقتدار حقوقی، اصلاح طلبان به برخی مناصب قدرت دست پیدا کرده‌اند.

 

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران یادآور شد: باید این مقایسه ها و داوری ها را به ساحت مردم برگرداند تا آنها در بزنگاههای انتخابات مشخص کنند هر جناحی از چه موقعیت ومحبوبیتی برخوردار است. معتقدم جامعه متوسط شهری، روحیات، جانبداری‌ها و جهت‌گیری‌های اصلاح طلبانه‌اش بر نفوذ دیدگاه‌ها و اندیشه‌های اصولگرایانه‌اش رجحان دارد و چون امر انتخابات ومشارکت مؤثر مدنی وجه شهری و گسترده‌تری نسبت به حوزه‌های غیرشهری دارد، طبیعتا مقبولیت اصلاح‌طلبان نزد جامعه بالاتر از رقیب است ولو اینکه اصولگرایان موقعیت‌های حقوقی نیرومندی در بدنه قدرت داشته باشند.

 

وی ادامه داد: از آنجاکه اصلاح طلبان به نظام جمهوری اسلامی و انقلاب علاقمندند وبا آن پیوند تاریخی دارند و برای حفظ و صیانت از انقلاب و نظام تلاش می کنند، طبعا از فرصتهای سیاسی ، خوب بهره می گیرند و درانتخابات بواقع موقعیت خودشان را درحد توان نشان می دهند.

 

عطریانفر درباره نقد اصولگرایان به مظلوم‌نمایی و هوچی‌گری سیاسی اصلاح طلبان برای ایجاد هیجانات کاذب اجتماعی و کسب رأی در زمان انتخابات، اظهار داشت : تمامی آنچه اصولگرایان بصورت افراطی وغیر واقع به اصلاح طلبان نسبت می دهند، دست بر قضا همان نسبت‌ها و رویکردها را خودشان بیشتر بکار می برند وهمواره بدون دلهره ونگرانی از آن استفاده می‌کنند.

 

وی افزود: همان هوچی‌گری و مظلوم‌نمایی که به اصلاح طلبان نسبت میدهند، و می تواند به عنوان حربه انتخاباتی مورد استفاده هر گروه سیاسی قرارگیرد، طبعا اصولگرایان از همین حربه‌ها بیشتر وبهتر وبدون خوف وخطر میتوانند استفاده کنند که این شگرد را هم بعضا انجام می دهند. ضمن اینکه حربه‌ها و ابزارقدرت‌هایی نزد اصولگرایان دیده می‌شود که نزد اصلاح طلبان هیچ کدامش نیست.

 

این فعال اصلاح طلب تأکید کرد: به هیچ عنوان در انتخابات دلسرد و ناامید نیستیم چون کسی دلسرد می شود که به نظام و انقلاب علاقمند نباشد. اینها سختی ها و صعوبت های سیاست‌ورزی است. اصلاح طلبان تعلق قلبی و روحی فراوانی به نظام دارند بنابراین سختی‌ها ی حضور فعال در سیاست‌را تحمل می‌کنند و در راه آزادی و استقلال کشور هزینه می‌دهند. انشاءالله روزگار آینده برای آنها حتما بهتر از گذشته خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید