مرکل: به ترکیه سلاح نمی‌دهم

    کد خبر :628100

صدراعظم آلمان می‌گوید تهاجم آنکارا به شمال شرق سوریه تبعات انسانی و ژئوپلیتیکی سنگینی دارد و اینکه دولت وی صادرات اسلحه به ترکیه را تعلیق می‌کند.

 

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در واکنش به عملیات نظامی آنکارا در شمال شرق سوریه اعلام کرد برلین هیچ گونه سلاحی به ترکیه نخواهد داد.

 

وی در این باره افزود: طی روزهای اخیر، به طور جدی ترکیه را به خاتمه عملیات نظامی علیه کردها دعوت کرده‌ام و اکنون نیز بر این موضوع تاکید می‌کنم. این یک نمایش دراماتیک انسانی است که تبعات ژئوپلیتیکی سنگینی دارد و به همین دلیل آلمان تحت شرایط فعلی، هیچ سلاحی به ترکیه نمی‌دهد.

 

گفتنی است روز دوشنبه وزرای خارجه اتحادیه اروپا طی نشستی در لوکزامبورگ بر اعمال محدودیت بر صادرات اسلحه به ترکیه تاکید کردند حال آنکه از اتخاذ موضع یکسان درباب تحریم تسلیحاتی این کشور بازماندند.

 

پیش از تائید مرکل، رسانه آلمانی «بیلد» نیز به نقل از هایکو ماس وزیر خارجه این کشور، از تعلیق مجوز فروش تجهیزات نظامی به ترکیه خبر داده بود.

 

به گزارش مهر ،رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه نهم اکتبر ۲۰۱۹ برابر با ۱۷ مهر ماه ۹۸ از آغاز رسمی عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» در شمال سوریه خبر داد.

 

هدف از این اقدام ایجاد منطقه امن در داخل خاک سوریه و عقب راندن نیروهای کرد و دموکراتیک سوریه به شرق رود فرات عنوان شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید