رئیس دانشگاه علم و صنعت: مسمومیت غذایی دانشجویان ثابت نشده

  • حوادث
  • چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ ۱۲:۰۳
    کد خبر :627504

رئیس دانشگاه علم و صنعت در باره مسمومیت تعدادی از دانشجویان یکی از خوابگاه های دانشگاه گفت: مسئولان بهداشت دانشگاه در حال جمع آوری اطلاعات در این زمینه هستند و موضوع در حال پیگیری است.

 

روز گذشته(سه شنبه) خبری در رسانه ها منتشر شد مبنی بر اینکه تعدادی از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت مسموم شده اند.

 

جبار علی ذاکری امروز چهارشنبه در این باره توضیح داد و گفت:حدود ۲۵ تا ۳۰ دانشجو به علت تب و لرز به بهداری دانشگاه مراجعه کردند، البته مسئولان بهداشتی دانشگاه این موضوع را رصد کردند. اما از آنجا که فقط یک خوابگاه دچار چنین مشکلی شده، مسمومیت غذایی دانشجویان ثابت نشده است.

 

وی گفت: موضوع در حال رسیدگی است و مسئولان بهداشت دانشگاه و بهیاری در حال جمع آوری اطلاعات و رسیدن به نتیجه در این باره هستند. این احتمال هم وجود دارد که عامل مسمومیت، ویروس باشد؛ زیرا دانشجویانی که مشکل داشتند همه از یک خوابگاه بودند.

رئیس دانشگاه علم و صنعت با تاکید بر اینکه وضعیت بهداشت آشپزخانه دانشگاه و کارکنان آن کاملا رصد می شود، اظهار داشت: برای اینکه دلیل این اتفاق مشخص شود، هر احتمالی را رصد می کنیم. این درحالی است که در روز گذشته حدود ۳ هزار غذا که جوجه کباب بود برای دانشجویان سرو شد و همان طور که گفتم حدود ۳۰ نفر دچار تهوع و تب و لرز شدند. با این حال این موضوع در حال پیگیری است.

 

فعالیت های ورزشی تاثیر قابل ملاحظه ای در کاهش مصرف دخانیات دانشجویان داشته است

 

ذاکری در ادامه گفت و گوی خود به طرح های فرهنگی دانشگاه علم و صنعت از جمله دانشگاه عاری از دخانیات اشاره کرد و گفت: خوشبختانه از نظر آماری وضعیت دانشگاه نسبت به سال گذشته بهتر است و دانشگاه با مشاوره به دانشجویان تلاش می کند این جمعیت آماری کاهش یابد. البته فعالیت های ورزشی و تربیت بدنی از طرف دانشگاه به صورت جدی در بیشتر رشته ها پیگیری می شود که تاثیر قابل ملاحظه ای بر روند کاهش مصرف دخانیات دانشجویان گذاشته است.

وی افزود: البته شاید مشاوره برای جامعه آماری دانشگاه که حدود ۱۴ هزار نفر است کافی نباشد. ولی برنامه هایی معاونت فرهنگی می تواند برای رسیدن به این هدف کمک کند.

به گزارش انتخاب،رئیس دانشگاه علم و صنعت درباره اجرای طرح عفاف و حجاب در دانشگاه که به تایید رئیس جمهوری نیز رسیده است، اظهار داشت: یکی از برنامه های معاونت فرهنگی برگزاری اردوهای زیارتی برای دانشجویان بوده که با استقبال خوبی نیز مواجه شده است. فضای معنوی این اردوها نیز در نوع پوشش خواهران و برادران دانشجو اثرگذار بوده است و خود دانشجویان در این زمینه مشارکت مناسبی دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید