محکومیت مسئول یک واحد صنعتی ایجاد بوی نامطبوع در مسیر فرودگاه امام (ره)

    کد خبر :627069

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر از صدور حکم محکومیت مسئول یک واحد کشتارگاهی به دلیل ایجاد آلودگی و فک پلمب غیر قانونی خبر داد.

 

الهه بیگی با اعلام این خبر گفت: چندی پیش سالن پودر ضایعات مرغی این کشتارگاه به عنوان یکی از منابع انتشار بوی نامطبوع در مسیر فرودگاه بین المللی امام (ره) شناسایی و به دلیل بی‌توجهی به اخطاریه‌های صادره و عدم اقدام مثبت در زمینه رعایت الزامات زیست‌محیطی بخش‌های آلاینده واحد مذکور پلمب شد.

 

وی با اشاره به اینکه درگشت و پایش‌های ادواری، کارشناسان این اداره متوجه فک پلمب غیرقانونی از سوی این واحد شدند، اظهارکرد: به همین منظور علیه متصدی واحد در مراجع قضایی اعلام جرم و پس از پیگیری حقوقی، متهم به استناد ماده ۵۴۳ قانون مجازات اسلامی به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

 

بیگی در پایان با بیان اینکه با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، پرونده‌های معرفی شده به دادگاه تا زمان حصول نتیجه با جدیت پیگیری می‌شوند، خاطرنشان کرد: در راستای حفاظت از محیط زیست و حفظ حقوق اجتماعی شهروندان، واحدهای آلاینده زیر ذره‌بین این اداره قرار داشرد و در صورت عدم رعایت الزامات زیست‌محیطی و هرگونه اقدام علیه بهداشت عمومی، علاوه بر درج نام واحد در لیست صنایع آلاینده، مسئول مربوطه به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

 

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران،بوی نامطبوع اطراف فرودگاه امام خمینی(ره) یکی از مشکلات محیط زیستی استان تهران است که در این زمینه ۲۸ کانون شناسایی و از این بین تاکنون تعداد ۲۵ کانون رسیدگی و رفع معضل شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید