آغاز بررسی عملکرد دستگاه‌های مسئول در مدیریت پسماند

    کد خبر :625072

مدیرکل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی با توجه به وظایف محول شده در قانون مدیریت پسماندها توسط سازمان حفاظت محیط زیست آغاز شده است.

 

حسن پسندیده افزود: با توجه به اینکه بر اساس ماده ۲۳ قانون مدیریت پسماندها نظارت و مسئولیت حسن اجرای این قانون بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست نهاده شده است بنابراین براساس وظایف و تکالیف محول شده به دستگاه‌های اجرایی مختلف بر اساس مفاد قانون و آئین‌نامه اجرایی پسماندها، ارزیابی عملکرد و بررسی پیشرفت فعالیت‌های دستگاه‌ها توسط سازمان حفاظت محیط زیست آغاز شده است.

 

مدیرکل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: با وجود انجام اقدامات و فعالیت‌هایی در حوزه‌های مختلف توسط سازمان‌ها و دستگاه‌های مسئول، متأسفانه هنوز در بخش‌های مهمی در مدیریت پسماندها در کشور شاهد کاستی‌های جدی و بروز مسائل و مشکلات زیست‌محیطی ناشی از مدیریت نامناسب پسماندها در کشور هستیم که انتظار می‌رود نهادهای مسئول بیش از گذشته و با عزم و اراده جدی‌تر و با برنامه‌ریزی منسجم و برای اجرای وظایف و مأموریت‌های قانونی محوله در قانون مدیریت پسماندها گام‌های مؤثری بردارند.

 

پسندیده افزود: با تشکیل دفتر مدیریت پسماندها علاوه بر پیگیری امور محوله و اجرای وظایف قانونی مرتبط با سازمان حفاظت محیط زیست، موضوع بررسی و نظارت بر پیشرفت فعالیت به‌طور منسجم،مستمر و با سرعت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، مدیرکل دفتر مدیریت پسماندها ابراز امیدواری کرد که با مشارکت و هم‌افزایی هرچه بیشتر تمام سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی شاهد بهبود وضعیت مدیریت انواع پسماندها در کشور و کاهش چالش‌های زیست محیطی در کشور باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید