دیدار عبدالمهدی و ملک سلمان در جده

    کد خبر :615368

عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان در شهر جده دیدار و گفتگو کرد.

عادل عبدالمهدی با ملک سلمان دیدار و گفتگو کرد.

دفتر رسانه ای نخست وزیر عراق اعلام کرد: عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان در شهر جده دیدار و گفتگو کرد.

وی ساعتی قبل وارد شهر جده عربستان شده بود.

این در حالی است که شبکه المیادین قبلا با اشاره به اهمیت سفر میان «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق به عربستان سعودی برای دیدار با مقامات ارشد این کشور، اعلام کرد: سفر عبدالمهدی به ریاض در چارچوب سلسله تحرکات عراق برای میانجیگری میان ایران و عربستان، قرار می گیرد. سفر روز چهارشنبه عادل عبدالمهدی به ریاض و قصدش برای دیدار با ملک سلمان و محمد بن سلمان با هدف وساطت میان تهران و ریاض، است.

این شبکه لبنانی همچنین اعلام کرد که اخبار خود در این خصوص را به نقل از منابع مطلع، منتشر کرده است. از سوی دیگر، المیادین همچنین اعلام کرده است: عبدالمهدی تلاش می کند تا زمینه های انجام دیداری میان سران ایران و عربستان در بغداد، پایتخت عراق را فراهم کند.

به گزارش مهر ،این درحالی است که رسانه های دیگر نیز به سفر قریب الوقوع «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق به عربستان سعودی واکنش نشان داده اند. در همین ارتباط، روزنامه لبنانی «الأخبار» با انتشار مطلبی در این خصوص تأکید کرده است: آنچه که در سفر عبدالمهدی بیش از هر چیز دیگری مهم به نظر می رسد، زمان انجام این سفر به عربستان است.

این روزنامه در ادامه مطلب خود در این‌ خصوص آورده است: این سفر در حالی انجام می شود که تماس های منطقه ای و بین المللی برای کاستن از شدت تنشها به ویژه در منطقه خلیج فارس، در جریان است.

الأخبار همچنین تأکید کرده است که سفر نخست وزیر عراق به ریاض، پایتخت عربستان با تحولات یمن و جنگ در این کشور بی ارتباط نیست. این روزنامه تصریح کرد: این سفر می تواند نوعی حرکت به سمت برقراری آتش بس میان یمن و عربستان از یک سوی و عربستان و امارات از سوی دیگر، باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید