ویژگی‌های یک فرودگاه سبز در بریتانیا

    کد خبر :609290

فرودگاه بریستول بریتانیا برای عملیاتی کردن برنامه خنثی‌سازی کربن تا سال ۲۰۲۵، انرژی الکتریکی سبز ۱۰۰ درصدی با منابع تجدیدپذیر تولید می‌کند.

این برنامه از طریق توافقنامه خرید سه ساله برق (PPA) برای تامین تقاضای برق سالانه فرودگاه که حدود  ۱۷ میلیون کیلووات ساعت است توسط توربین‌های بادی اجرا خواهد شد.

با این برنامه از سال ۲۰۰۶ تاکنون ۸۳ درصد از میزان تولید گازهای گلخانه‌ای برای تولید برق در فرودگاه کاهش یافته و این عملکرد تا حدود زیادی روش‌های استفاده از نفت و گاز را تغییر داده است.

از اهداف این فرودگاه تا سال ۲۰۲۵، کاهش ۹۸ درصدی انتشار کربن است.

مسئولان فرودگاه بریستول ادعا کرده‌اند مناطقی که بیشترین مصرف انرژی را دارند را به واحدهای نیروی برق پاک متصل کرده است. این واحدها امکان ارایه  خدمات ضروری قبل از پرواز را بدون نیاز به سوخت‌های فسیلی دارند.همچنین تخمین زده شده که در مدت سه سال ۱۴۰۰۰ تن کمتر انتشار کربن خواهد داشت.

سیمون اورلز – مدیر برنامه‌ریزی فرودگاه بریستول – گفت: از ماه آینده نیروی لازم ترمینال و سایر امکانات با انرژی‌های تجدیدپذیر تامین خواهد شد.

از دیگر موارد در برنامه خنثی‌سازی کربن در این فرودگاه، نصب ایستگاه‌های شارژ بیشتر برای وسیله نقلیه الکتریکی (EV) قبل از پایان سال ۲۰۱۹ است تا در مسیر مسافران به فرودگاه نیز از انتشار کربن پیشگیری شود.

این برنامه توسط شرکت Ørsted اجرا می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید