آنالیز فیزیکی پسماند شهری در دستور کار سازمان مدیریت پسماند

    کد خبر :602575

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند خبر داد: در راستای پیشبرد اهداف طرح جامع وانجام بهینه مدیریت پسماند، آنالیز فیزیکی پسماند شهر تهران به منظور کاهش آثار سوء محیط زیستی در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

صدر الدین علی پور در تشریح این طرح خاطرنشان کرد: در این طرح که توسط مجری پروژه تدوین طرح جامع مدیریت پسماند و با همکاری آموزشگران مناطق 22 گانه صورت می پذیرد، تعیین ترکیب فیزیکی و شیمیایی پسماند مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد.دکتر علی پور با اشاره به اهمیت تعیین خصوصیات فیزیکی پسماند بعنوان یکی از مهم ترین و اساسی ترین روش های انتخاب مدیریت پسماند شهر و به روز رسانی روش های جاری گفت: آنالیز فیزیکی و تعیین خصوصیات پسماندهای شهری تهران در دهه گذشته صورت پذیرفته بود.

وی با اشاره به تولید روزانه حدود 6 هزار تن انواع پسماند شهری در تهران و حومه و ضرورت مدیریت صحیح و بهینه آن خاطر نشان کرد: طی سال‌های اخیر و با عنایت به پیگیری های اعضای محترم شورای اسلامی شهر تهران، تهیه و تدوین دومین طرح جامع مدیریت پسماند تهران در دستورکار شهرداری و سازمان قرار گرفت و از آنجایی که یکی از مراحل مهم درتدوین طرح جامع مدیریت پسماند، شناسایی و مستند سازی وضعیت موجود است، این سازمان برنامه ریزی و هماهنگی های لازم را برای انجام مجدد آنالیز فیزیکی پسماند شهری در مناطق 22 گانه طی چند ماه گذشته انجام داده است.

علیپور در ادامه به انجام منظم و فصلی این طرح تا رسیدن به نتیجه نهایی اشاره کرد و افزود: برای داشتن یک مدیریت اصولی و موثر نیاز به داشتن اطلاعات پایه و داده های مناسب است و لازمه این مدیریت انجام آنالیزفیزیکی پسماندهای تولید شده و شناسایی اجزاء آن است تا بتوان برای هر بخش برنامه های خاص خودش را اجرا کرد.

به گزارش فارس،مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند اظهار کرد: تعیین خصوصیات فیزیکی پسماند شهر تهران سبب می گردد بتوانیم شاخص های مدیریتی مناسبی برای پسماند درمبدا و مقصد نهایی آن تعیین کنیم تا نوع و روش مدیریت پسماند که باید بکار بگیریم از قبیل احداث نیروگاه زباله سوز با در نظر گرفتن ارزش حرارتی بر حسب درصد وزنی و رطوبت ، میزان تبدیل پسماند به کمپوست، میزان بازیافت آن و… مشخص شود.

وی در خصوص ارتباط میزان تولید پسماند و سطح درآمد جوامع مختلف گفت: ترکیب پسماند متاثر از عوامل مختلف از جمله فرهنگ، سطح توسعه اقتصادی، آب و هوا و منابع انرژی می باشد که معمولاً سهم پسماندهای آلی و تجزیه پذیر کشورهای با درآمد پایین به مراتب بیشتر از میزان این پسماندها در کشورهای توسعه یافته و با درآمد بالاست. در مقابل کاغذ، پلاستیک و سایر اقلام غیر آلی بیشترین سهم را در پسماندهای تولید کشورهای توسعه یافته دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید