پاسخ به شبهات برگزاری نمایشگاه زنان و تولید ملی

    کد خبر :601253

مدیر اداره کل امور بانوان شهرداری تهران در مورد نمایشگاه زنان و تولید ملی و جای خالی برندهای معروف در این نمایشگاه توضیحاتی ارائه کرد.

زهرا بهروز آذر ، در مورد جزئیات نمایشگاه زنان و تولید ملی با بیان این که در این دوره نمایشگاه زنان و تولید ملی سعی کردیم که این نمایشگاه را از رویکرد صرفا اقتصادی خارج و با یک نمایشگاهی با رویکرد کارآفرینی، اجتماعی و فرهنگی تبدیل کنیم گفت: تلاش کردیم در این نمایشگاه به زنان سرپرست خانوار و برندهایی که با حضور و فعالیت این زنان شکل گرفتند فرصت بیشتری بدهیم.

وی با بیان این که اتاق اصناف مخالف برگزاری نمایشگاه زنان و تولید ملی به سبک و سیاق گذشته بود و حتی در اسفند ماه سال گذشته شاهد مخالفت‌های جدی مسوولان اتاق اصناف بودیم گفت: نهایتا در نمایشگاه امسال از آن جایی که شرط حضور ما توسط کارگروه تنظیم بازار، میزان اشتغال ۸۰ درصدی زنان در برندهای تولیدی بود، برندهای کمتری توانستند در این نمایشگاه حضور داشته باشند چرا که یا تعداد پرسنل زن آنها کم بود و یا تعداد پرسنل زنانش به ۸۰ درصد نمی‌رسید.

بهروز آذر با اشاره به همزمانی برگزاری نمایشگاه عطر سیب و زنان وتولید ملی گفت: از آنجا که رویکرد اجتماعی شدن در نمایشگاه‌ها وجود دارد این دو نمایشگاه با یکدیگر برگزارشد.

مدیر اداره کل امور بانوان شهرداری تهران در مورد جای خالی برندها نیز با بیان این که در سال‌های قبل سبد خانوار به صورت کامل طراحی می‌شد و هم برای مردان ، هم زنان و هم کودکان لباس‌هایی عرضه می‌شد افزود: اما امسال به دلیل مشکلاتی که وجود داشت بسیاری از تولید کنندگان واجد شرایط نبودند.

وی با بیان این که شهرداری مایل نبود که برندی حذف شود اظهار کرد: تابع قانون هستیم اما سعی داریم با توجه به قول مساعد معاونت اقتصادی استانداری بتوانیم در نمایشگاه‌های بعدی جای خالی برندها را پر کنیم.

بهروزآذر در پاسخ به سوالی مبنی بر این که لباس‌های رنگی کمتر عرضه شده است گفت: لباس رنگی و شاد کم نداریم اما دو لاین را به پوشش ویژه محرم اختصاص دادیم تا افراد بتوانند با توجه به زیست دو ماه (محرم و صفر) لباس مورد نظرشان را انتخاب کنند.

همچنین محی الدین فاضلیان نیز  در خصوص جزئیات برگزاری نمایشگاه عطر سیب و ادغام آن با نمایشگاه زنان و تولید ملی با بیان این که ادغام محتوای این دو نمایشگاه به دلیل آن بود که رویکردمان را در این نمایشگاه تغییر دادیم گفت: قبل از این مخاطبان نمایشگاه عطر سیب عمدتا مسوولان هیئت‌ها بودند که برای تهیه ارزاق به نمایشگاه عطر سیب می آمدند اما حالا رویکردمان را تغییر داده و مخاطبان ما خانواده و شهروندان تهرانی هستند.

وی با بیان این که در گذشته مخاطب اصلی عطر سیب هیئت‌ها بودند که صرفا شان این نمایشگاه به آشپزخانه هیئت‌ها تقلیل می‌یافت گفت: بر همین اساس سعی کردیم که رویکرد نمایشگاه عطر سیب را تغییر دهیم که علاوه بر آن که مکان برگزاری آن را بعد از سال‌ها تغییر دهیم محصولات عرضه شده را نیز تغییر داده و به سمت مخاطبان عمومی تر پیش رفتیم و تلاش کردیم که نمایشگاه عطر سیب خانوادگی‌تر شود.

وی با بیان این که به دلیل تقارن تقویم شمسی و قمری نمایشگاه عطر سیب و زنان و تولید ملی هم زمان با یکدیگر برگزار شدند گفت: با این که امسال در نمایشگاه عطر سیب بن خرید داده نمی‌شود باز هم استقبال مردم از این نمایشگاه چمشگیر بود.

وی با بیان این که این که بن توزیع شود و افراد به این دلیل به نمایشگاه بیایند امری پیچیده در جذب مخاطب نیست گفت: امسال جنبه فرهنگی نمایشگاه عطر سیب را تقویت کردیم که علاوه برایجاد تالار هنر و گالری از انتشارات شهید مطهری و امام موسی صدر نیز درخواست کردیم که با حضور در نمایشگاه عطر سیب در حوزه فرهنگ حسینی فعالیت کنند.

وی با بیان این که محصولات همچون بیرق و کتیبه‌های محرم با سلایق و متریال مختلف با تنوع زیاد ارائه می‌شود اظهار کرد: از آن جایی که دو ماه محرم و صفر در زندگی مردم تاثیرات زیادی دارد، به همین دلیل پوشاک با روحیه عفاف و حجاب برای این مراسم‌های عزاداری نیز در نمایشگاه در معرض دید عموم وخرید قرار داده شده است.

وی با بیان این که محصولات ارائه شده در این نمایشگاه علاوه بر این که از کیفیت بالایی برخوردار هستند ۱۰ تا ۳۰ درصد نیز تخفیف دارند و هیئت‌ها نیز می‌توانند از چادرهای بیرون نمایشگاه اقلام مورد نیاز خود را با تخفیف خریداری کنند گفت: امسال برای اولین بار با مشارکت سازمان تبیلغات اسلامی سایت عطر سیب را راه‌اندازی کردیم و از هیئت‌های دارای مجوز خواستیم که در این سایت ثبت نام کرده تا بعد از تایید سازمان تبیلغات اسلامی بتوانند اقلام مورد نیاز خود از فروشگاه‌های اتکا و شهروند بدون سود خریداری کنند.

وی در پاسخ به انتقادی مبنی بر این که چرا شهرداری صرفا از فروشگاه شهروند استفاده نکرد؟ گفت: ما نمی‌خواستیم انحصاری در این حوزه ایجاد کنیم و سعی کردیم از مشارکت همه سازمان‌ها استفاده کنیم.

وی با بیان این که اولویت ما در این نمایشگاه که با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی ایجاد شده خانواده‌ها هستند، در مورد ادغام دو نمایشگاه معروف عطر سیب و زنان و تولید ملی با بیان این که برخی از دوستان در مدیریت شهری فعلی نگاهشان بر این بود که نمایشگاه عطر سیب نباشد گفت: در کشور ما عمر برندها کوتاه است اما عطر سیب توانسته ۱۶ سال باقی بماند و تجربه نشان داده که با روی کار آمدن مدیریت جدید دستاوردهای مدیران قبلی از بین برود اما از آنجایی که حناچی و معاون فرهنگی شهرداری نگاه “منیت” ندارند ترجیح دادیم که این نمایشگاه جایگاه خود را حفظ کند و تنهابا تغییر محتوایی ادامه یابد.

وی با بیان این که نمایشگاه عطر سیب دچار بازتعریف شده و این کار ساده‌ای نبود افزود: دلیل ادغام نمایشگاه عطر سیب و زنان و تولید ملی صرفا تلاقی تقویم شمسی و قمری بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید