هشدار: قندخون بالا ریسک سرطان لوزالمعده را افزایش می‌دهد

    کد خبر :579586

نتایج یک بررسی جدید که در انگلیس صورت گرفته نشان می‌دهد قندخون بالا ریسک بروز سرطان لوزالمعده را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

پژوهشگران باور دارند، قندخون بالا در افراد مبتلا به هر دو نوع دیابت شایع است و فشار انسولین بر لوزالمعده می‌تواند باعث افزایش تولید انسولین و درنهایت بروز سرطان لوزالمعده شود.

مطالعه بیش از 25 میلیون نفر به خوبی نشان داد که بیماری‌های کشنده در بزرگسالان مبتلا به هیپرگلیسمی رایج است؛ هیپرگلیسِمی وضعیتی است که در آن مقادیر زیاده‌ازحد گلوکز در پلاسمای خون موجود است.

چئول یانگ محقق ارشد این پژوهش از سئول می‌گوید: «دیابت یکی از عوامل خطرساز برای بروز سرطان پانکراس است؛ اصلاح شیوه زندگی می‌تواند تضمینی برای سلامتی افراد باشد».

در سال 2012، انواع سرطان پانکراس (لوزالمعده) هفتمین عامل مرگ ناشی از سرطان بودند که در سطح جهان به مرگ 330 هزار نفر در آن سال منجر شدند.

در ایالات متحده، سرطان پانکراس چهارمین عامل مرگ ناشی از سرطان است؛ این بیماری بیشتر در کشورهای توسعه یافته رخ می‌دهد و این کشورها در سال 2012 شاهد 70 درصد از موارد جدید این بیماری بوده‌اند.

آمارها حاکی از‌ آن است که در کشور کم‌جمعیت انگلیس حدود 5 میلیون نفر مبتلا به دیابت هستند که دست کم 90 درصد آنها با دیابت نوع دوم دست و پنجه نرم می‌کنند.

طبق گزارش انجمن دیابت آمریکا نیز در این کشور، 30 میلیون و 300 هزار نفر در سال 2015 دیابت داشتند که 29.05 میلیون آنها نوع 2 بودند؛ با توجه به افزایش مداوم چاقی در این دو کشور و همزمان با آن کاهش تحرک بدنی، انتظار می‌رود شمار مبتلایان به دیابت به میزان قابل توجهی افزایش یافته باشد.

محققان با توجه به اینکه سرطان لوزالمعده در مراحل اولیه تشخیص داده نمی‌شود، تأکید می‌کنند: «سبک زندگی سالم می‌تواند خطر را از افراد دور کند».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید