جدیدترین اخبار
28 خرداد 1398 ساعت 16:50 اجتماعی کد خبر :559440
سرپرست سازمان تامین اجتماعی خبر داد

پیشنهاد تشکیل صندوقی برای حمایت از رانندگان

سرپرست سازمان تامین اجتماعی درباره سختی کار رانندگان و اینکه چرا مشمول سخت و زیان آوری نمی شوند از پیشنهاد ایجاد صندوق حمایت از رانندگان با کمک دولت خبر داد.

محمدحسن زدا در پرسش و پاسخ زنده اینستاگرامی با مخاطبانش در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا علیرغم اخباری که قبلاً اعلام کرده بودید کف حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی به دو میلیون تومان نرسید و برخی کمتر از این مبلغ دریافت می‌کنند؟ اظهار کرد: سوءتفاهمی پیش آمده بود و این مسئله را خوب توضیح نداده بودم. در بودجه بندی هرسال ما مجموع پولی که به هر فرد سالانه باید بپردازیم از حق مسکن، درمان و عیدی و … را محاسبه می‌کنیم.

وی افزود: باید شفاف‌تر توضیح می‌دادیم. مجموع پولی که فرد دریافت می کند را تقسیم بر ۱۲ می کنیم که به حدود دو میلیون تومان می‌رسید. در حالی که همه برداشت کرده بودند که دریافتی خالص هر ماه به دو میلیون تومان می‌رسد.

زدا درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: این مهم یکی از دغدغه‌های اصلی ماست و روزی نیست که پیگیری نکنیم زیرا می‌دانیم شرایط بازنشستگان ما چقدر سخت است. مدل همسان سازی را طراحی و ارائه کرده‌ایم. کار در سازمان تامین اجتماعی انجام شده و مراحل بعدی باید در دولت طی شود و منابع مالی آن ۱۲ هزار میلیارد تومان برای سال اول است که تامین شود.

وی افزود: مستمری بگیران ما دلخور هستند که چرا در سال ۹۸ همسان سازی برای بازنشستگان کشوری و لشکری انجام شد ولی برای بازنشستگان تامین اجتماعی دیده نشد. البته عددی که برای بازنشستگان کشوری نیز دیده شده کافی نبود و آنطور که مدیرعامل صندوق بازنشستگی در جلسه معاونین وزارت رفاه می‌گفت به هر نفر ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار نفر می رسد که این رقم مدنظر ما نیست و به دنبال آن هستیم منابع مالی کامل تامین شود.

زدا در پاسخ به پرسشی درباره تاخیر و معوقات پرداخت حق بیمه ،بیمه شدگان حمایتی چون قالیبافان، تاکسیرانان و … از سوی دولت که مشکلاتی را به همراه دارد نیز گفت: ما نیز ناراحت هستیم، بخشی از حق بیمه کارفرمایی بیمه شدگان حمایتی را دولت باید بپردازد، اما به آن حدی که باید پرداختی ندارد. دوسال پیش ۵۲۰ هزار قالیباف را بیمه کرده بودیم ولی دولت برای ۳۰۰ هزار نفر حق بیمه پرداخت کرد و ۲۲۰ هزار نفر را خودمان مازاد باید بپردازیم که باری به ما تحمیل می‌کند.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به اینکه “چرا برای قطع بیمه مردم اینقدر پافشاری می کنید؟ ” گفت: عقیده، نیت و اراده ما گسترش پوشش بیمه است و هرچقدر تعداد بیمه شدگان بیشتر باشد به نفع ماست. ولی از مردم خواهش می‌کنیم از محل شغل اصلی خودشان بیمه شوند زیرا با بیمه من غیرحق برخورد می کنیم.

پیشنهاد تشکیل صندوقی برای حمایت از رانندگان

وی درباره سختی کار رانندگان و اینکه چرا مشمول سخت و زیان آوری نمی شوند گفت: موافق این موضوع هستیم. دو گروه راننده داریم؛ یک گروه کسانی هستند که در شرکت ها و مراکز صنعتی کار می کنند که از سخت و زیان آوری استفاده می‌کنند.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: گروه دوم رانندگان خویش فرما هستند که کارگر کسی نیستند و برای خودشان کار می‌کنند. در کارگاه ، کارفرما شرایط سخت را ایجاد کرده و بیمه شده ناچار است کار کند. در واقع مشمولین قانون سخت و زیان آور مشمول قانون کار هستند. اما رانندگان گروه دوم اینگونه نیستند. ما بی تفاوت هم نیستیم و پیشنهاد ما این بوده که صندوق حمایت از رانندگان ایجاد شود که اگر در قالب قانون جدید مختص این گروه در مجلس تصویب و این صندوق با کمک دولت، راننده و بخش خصوصی تشکیل شود، آنها هم سخت و زیان آور می‌شوند. در سختی کار این گروه شکی نیست.

در آینده مراجعه حضوری برای اثبات تجرد نخواهیم داشت

به گزارش ایسنا، وی جزئیات پرداخت وام به بازنشستگان را نیز اعلام کرد و گفت: از بانک رفاه خواستیم 150 میلیارد تومان اعتبار تخصیص دهد که در اختیار کانون هاست و بین دو تا سه میلیون تومان بر اساس اولویت‌ها پرداخت می‌شود. البته تامین این اعتبارات برای ما مشکل است، اما از هیچ تلاشی مضایقه نمی کنیم.

زدا در پاسخ به اینکه چرا بیمه شده ناچار است هر شش ماه شناسنامه فرزند دخترش را به شعب بیمه ببرد تا اثبات کند مجرد است؟ گفت: ما با سازمان ثبت احوال لینک شدیم و اخیرا ارتباط برقرار شده و چهار واقعه طلاق، ازدواج، تولد و فوت را آنلاین استعلام می کنیم و در آینده مراجعه حضوری برای اثبات تجرد و وقایع ذکر شده نخواهیم داشت.

Ad

Ad
Ad

روی خط خبر

  • پرچم سوریه در «الحسکه» و «قامشلی» برافراشته شد
  • حمله موشکی به پارلمان افغانستان
  • راه‌اندازی بازار متشکل ارزی در هاله‌ای از ابهام
  • جمع‌آوری کودکان خیابانی ادامه دارد
  • پرداخت کامل هزینه‌های تحصیلی نابینایان
  • موگرینی: درباره تحریم ترکیه صحبت می کنیم
  • برنامه‌ریزی برای ساخت موزه حوادث در تهران
  • غلات آلوده‌ای که می‌توانند سودآور شوند
  • سهام آسیایی با توافق تجاری محدود آمریکا و چین جهش کرد
  • مخالفت مرکز پژوهش‌های مجلس با تشکیل بورس حمل و نقل
  • فیلمنامه «ستایش» باعث بازگشتم به تلویزیون شد
  • پوتین در سفر به عربستان ۱۰ میلیارد دلار توافقنامه امضا می‌کند
  • سازمان بنادر: نفتکش سابیتی به تنگه باب المندب رسیده
  • یونسی: آیت‌الله یزدی فکر می‌کرد مرحوم هاشمی، کرباسچی را شهردار کرده که رئیس‌جمهور شود
  • رهبر معظم انقلاب از حضرت آیت الله مکارم شیرازی عیادت کردند
  • اسکای نیوز: روسیه در شمال سوریه منطقه پرواز ممنوع اعلام کرد
  • حمل و نقل رایگان دانش آموزان معلول در پایتخت
  • لندن: هیاتی از متخصصان انگلیسی برای مدرن‌سازی راکتور اراک وارد تهران شد
  • گازپروم نفت روسیه و آرامکو عربستان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • توافق کرد‌ها با حکومت مرکزی سوریه چه تاثیری بر آینده عملیات «چشمه صلح» دارد؟
  • هند: آماده‌ایم برای کمک به پاکستان در مبارزه با تروریسم، به این کشور نیرو اعزام کنیم
  • تفاوت من و ترامپ این است که او دروغ می‌گوید و من نه
  • همکاری شهرداری با یک شرکت مسافربر اینترنتی
  • جدول پرکار‌های تیتراژ سریال‌ها؛ پایان مافیا؟!
  • شیوه ارزیابی از مدارس تغییر کرد
  • تعامل ناجا با صداوسیما برای پیشبرد خوشایندسازی خدمت سربازی
  • سازمان‌های بین المللی مانع کشتار کُردهای سوریه شوند
  • عوامل «نون.خ۲» عازم کرمانشاه می‌شوند
  • اولین کارت اعتباری ساخته شده از طلا رونمایی شد
  • نرخ رسمی یورو و پوند کاهش یافت