معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی:

روحیه بی‌تفاوتی باید از اراک برچیده شود

  • اجتماعی
  • پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ ۱۷:۲۱
    کد خبر :518773
استاندار مرکزی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: روحیه بی‌تفاوتی و پرسش‌گر نبودن باید از اراک برچیده شود.

مهدی زندیه‌وکیلی در آیین رونمایی از سرود اراک و معارفه شهردار با بیان اینکه اگر همه چیز دارد اما باید تعصب مثبت می‌توان این داشته‌ها را از ظرفیت بالقوه به فعلیت رساند، افزود: اراک با خلاهایی در حوزه اجتماعی روبروست چراکه به دلیل مهاجرت بالا به این شهر هویت واقعی اراک کمرنگ شده است.

وی با تاکید بر اینکه پایه و استوانه توسعه مرتبط با مسائل اجتماعی است، گفت: در حوزه ورزش نیز نیاز به اقداماتی در جهت توسعه تعصب مثبت است و تهیه سرود اراک می تواند این تعصب را افزایش و تسری دهد و اگر این تصعب درست استفاده شود توسعه اراک به دنبال خواهد داشت.

زندیه‌وکیلی تصریح کرد: برای توسعه اراک باید شاخصه‌هایی مانند مطالبه گری و پرسش‌گری را افزایش داد، باید بی‌تفاوتی و پرسش‌گر نبودن در اراک را رفع کرد تا توسعه شهر بیش از گذشته رقم بخورد متاسفانه در کار اجتماعی غفلت کرده‌ایم و به تعصب مثبت پاسخ نداده‌ایم.

وی با بیان اینکه کشور در حال حاضر دچار رکود است و دنیا به عرصه رقابت بین شهرها وارد شده است، گفت: باید روند این رقابت را شناخت و در مسیر توسعه پایدار حرکت کرد برای توسعه باید سرمایه‌گذاری و بخش خصوصی را وارد کرد، اما نکته مهم این است که برای جذب سرمایه‌گذار باید محیط امن و بی‌خطر را فراهم کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی با اشاره به ضرورت توجه به موضوع زمان که بسیار مورد توجه بخش خصوصی قرار دارد، افزود: متاسفانه این زمان مورد توجه بخش خصوصی نیست، شهر تنها به مدیریت شهری خلاصه نمی‌شود بلکه باید اقتصاد شهری را نیز مدنظر قرار داد و در شرایط کنونی نیز باید ثبات و امنیت در تصمیم‌گیری و توجه به زمان را مورد توجه داشت، هم‌افزایی و گفتمان داشت و امید است که شهردار جدید اراک با استفاده از تجربیات موفق، توجه به اقدامات انجام شده و انجام اقداماتی مبتنی بر مطالعه روند توسعه شهر اراک دنبال کند.

وی با تاکید بر استفاده از مطالعات انجام شده و ورود این مطالعات به عرصه عمل گفت: شهرداری اراک امروز از جمیع جهات در شرایط خوبی قرار دارد و جز یکی از پاک‌ترین شهرداری‌های کشور به شمار می‌رود، اشتباهات و نواقصی وجود دارد، اما نباید نگاه بدبینانه داشت.

معاون استاندار مرکزی تصریح کرد: شورای شهر دست شهردار اراک را باز بگذارد، اراک باید خود را با شهرهای بزرگتر از خود مقایسه کند، آیا در تهران، مشهد، شیراز و … شهرداری برای هر قرارداد از شورا اجازه می‌گیرد؟ خصوصیت اداره یک کلانشهر با دیگر شهرها متفاوت است، اما باید اجازه داد که انگیزه و توانمندی‌ها به منصفه ظهور برسد.

به گزارش ایسنا، در این آیین دکتر کاوه فلک افلاکی رییس شورای شهر اراک گفت: پل شریعتی و ورزش تا پانزدهم اردیبهشت به بهره‌برداری می‌رسد، همچنین سامانه شفاف‌سازی اراک با عنوان عیان نیز تا یک ‌ماه آینده فعال خواهد شد و پیاده‌راه‌سازی خیابان حصار، امیرکبیر و محسنی نیز تا پایان سال انجام خواهد شد.

در این آیین محمدکریم شفیعی شهردار اراک بیان کرد: شهرداری اراک با تمام توان در جهت توسعه شهر آماده است، با افتخار به مردم خدمت خواهیم کرد، شهرداری نیازمند همدلی و مودت است تا شهرداری با انرژی به امور بپردازد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید