پرنده‌ها میل آمدن به تالاب صالحیه ندارند

    کد خبر :496812
تالاب صالحیه

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز با اشاره به معضلات ناشی از ورود فاضلاب صنعتی به تالاب صالحیه گفت: امسال تعداد پرندگان حاضر در تالاب نسبت به سال قبل کمتر شده است.

فردین حکیمی  با اشاره به برگزاری جلسه مربوط به تالاب صالحیه با حضور دادستان مرکز استان البرز گفت: یکی از موضوعاتی که در این جلسه مورد تأکید قرار گرفت لزوم تعیین تکلیف تصفیه‌خانه‌های سه شهرک صنعتی نظرآباد، هشتگرد و سپهر بود.

حکیمی با بیان اینکه تصفیه‌خانه شهرک صنعتی هشتگرد هنوز کامل نشده است افزود: در جلسه روز گذشته قرار شد حداکثر ظرف شش ماه آینده تصفیه‌خانه این شهرک راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: برای شهرک صنعتی نظرآباد هم که تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته قرار شد ظرف سه ماه آینده مشکلاتش حل و سیستم اصلاح شود، چون سه واحد صنعتی در این شهرک فاضلاب‌زا هستند و به دلیل عدم مدیریت، سیستم را از عملکرد خود خارج می‌کنند.

حکیمی با بیان اینکه شهرک صنعتی سپهر هم تصفیه‌خانه ندارد افزود: قرار شد با تأمین منابع مالی، کار ساخت تصفیه‌خانه در این شهرک هم هر چه سریعتر انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این تصمیمات، پایش از مبدأ، برخورد با واحدهای آلاینده و مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز و همکاری آب منطقه‌ای برای رهاسازی آب به سمت تالاب هم در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز در خصوص تأثیری که ورود فاضلاب به تالاب بر حضور پرندگان مهاجر خواهد گذاشت هم گفت: به طور حتم این موضوع بر حضور پرندگان تأثیر منفی دارد، همانطور که اکنون تعداد پرندگان حاضر در تالاب نسبت به سال قبل کمتر شده که امیدواریم در روزهای آتی پرندگان بیشتری به تالاب مهاجرت کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید