۵۱ گروه سیاسی آمریکا در بیانیه‌ای، خواستار بازگشت این کشور به برجام شدند

    کد خبر :492802
برجام

۵۱ گروه سیاسی «حامی دیپلماسی» در آمریکا با صدور بیانیه‌ای، خواستار حمایت اعضای کنگره از بازگشت این کشور به توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی شدند.

در این بیانیه آمده است گروه‌های حامی دیپلماسی که نماینده میلیون‌ها رأی دهنده آمریکایی هستند از قانونگذاران می‌خواهند که به طور علنی حمایت خود را از اصول زیر در ارتباط با برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اعلام کنند:

-حمایت از برجام و بازگشت آمریکا به این توافق و پایبندی به آن؛
-مخالفت با تحریم‌هایی که روند اجرای برجام توسط هر یک از طرف‌های این توافق را مختل می‌کنند؛ (مخالفت با تحریم‌هایی که) از بازگشت آمریکا به این توافق در آینده جلوگیری می‌کنند، (مخالفت با تحریم‌هایی که) شهروندان ایرانی را هدف قرار می‌دهند و یا باعث توقف در عرضه محموله‌های بشردوستانه و پزشکی به ایران می‌شوند.

این بیانیه همچنین ضمن تکرار ادعا‌های بی اساس محافل سیاسی آمریکا، جمهوری اسلامی ایران را به اقدامات ثبات زدا متهم کرده است.

این ۵۱ گروه سیاسی در ادامه، حمایت از دیپلماسی به منظور برگزاری مذاکرات آتی با محوریت آنچه «نگرانی‌ها درباره فعالیت‌های ایران» خوانده شده است، را خوستار شده اند.

به گزارش جوان، این گروه‌های سیاسی در پایان بیانیه خود نیز خواستار مخالفت قانونگذاران آمریکایی با هرگونه جنگ احتمالی «غیرضروری» با ایران شده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید