رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران:

ظرف ۴ سال اینده قادریم نرخ بیکاری در تهران را تک رقمی کنیم

    کد خبر :447984

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با تاکید بر تلاش برای مهارت آموزی افراد جویای کار و واگذاری این آموزش ها به بخش خصوصی افزود: ظرف ۴ سال اینده قادریم نرخ بیکاری در استان تهران را تک رقمی کنیم.

نعمت الله ترکی در گفت‌گو با ایسنا، در تشریح روند مهارت اموزی و ارتباط آن با بازار کار گفت: ۴.۵ میلیون نفر تحصیل کرده در جامعه وجود دارد که بخش بزرگی از منابع انسانی را شکل می دهند، این میزان از افراد جویای کار از جهتی تهدید و از جهتی فرصت است. اگر برای این جمعیت برنامه ریزی درستی نداشته باشیم باید منتظر عواقب خطرناک آن باشیم و اگر برای این قشر برنامه مدونی از مهارت آموزی و تامین سرمایه برای ورود به بازار کار ایجاد کنیم از سرمایه ای به نام منابع انسانی به درستی بهره برده ایم.

وی افزود: نیروی انسانی در دنیا به عنوان سرمایه و راهبرد اصلی و اساسی یک کشور نامبرده می شود. این در حالی است که ظرفیت نیروی انسانی تمام کشور های اروپایی با کشور ایران مساوی است و نگرانی ما از تعداد بالای مراجعان و افراد جویای کار است. رویکرد سازمان فنی و حرفه ای باید مهارت آموزی و نه مدرک گرایی باشد. امروزه برای انتخاب شغل و مهارت در دنیا تست شخصیت گرفته می شود تا بر مبنای آن، توانایی افراد را در هر رسته شغلی و تخصصی ارزیابی کنند.

وی ادامه داد: این روزها می بینم که تلاش برخی از مردم برای به دست آوردن نان طوری است که ۱۷ ساعت برای خرید خوراک شبانه تلاش می کنند اما عده ای هم هستند که با ۴۵ دقیقه کار انتظار پس انداز مالی دارند. تست شخصیت در ابتدای ورود به بازار کار به همین منظور است. مهارت آموزی ها در مراکز فنی و حرفه ای باید متناسب با نیاز استان، نیاز و ظرفیت شهرستان باشد.

وی تاکید کرد: سالانه ۴۵۰ هزار نفر وارد بازار کسب و کار شده و جویای کار هستند اما آیا حرفه آموزشی خاصی برای این افراد در نظر گرفته ایم؟ رسته های شغلی استان تهران در چه حوزه ای است؟ اگر قرار بر آموزش مهارت باشد اولویت و ظرفیت های استان و شهرستان چیست؟ همه این سوالات را در نظر بگیرید در حالی که بانک اطلاعاتی برای افراد جویای کار نداریم. بنابراین مرکزی برای هدایت این گروه لازم است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با تاکید بر اینکه تا ۴ سال آینده قادر خواهیم بود نرخ بیکاری در استان تهران را تک رقمی کنیم، افزود: این مهم در گروه تلاش برای مهارت آموزی افراد جویای کار و واگذاری این آموزش ها به بخش خصوصی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید