سفیر انگلیس: قطر، سعودی و امارات حامیان اصلی تروریسم در عراق

    کد خبر :429631

‘جاناتان ویلکس’ سفیر انگلیس در بغداد در اظهاراتی مهم اذعان کرد که کشورهای قطر، عربستان و امارات بزرگترین حامیان مالی تروریسم در عراق بوده اند.

به گزارش بازتاب از رسانه های عراق، ویلکس به روزنامه ایندیپندنت گفته است: کشورهای قطر، عربستان و امارات بیشترین کمک های مالی به گروههای تروریستی در عراق در سالهای اخیر را تامین کرده اند.
وی گفت: سازمان اطلاعات مخفی انگلیس، رد تامین اموال گروههای تروریستی از جمله جبهه النصره و داعش را از ابتدای تاسیس و پیش از آن که بعد از سیطره بر یک سوم خاک عراق و سوریه استقلال مالی پیدا کند، رصد کرده است.
سفیر انگلیس در بغداد اذعان کرد که منبع مالی اصلی این گروههای تروریستی سه کشور قطر، سعودی و امارات بوده اند.
وی در عین حال برای تبرئه دولت های همپیمان لندن، مدعی شد که این اموال ضرورتا از سوی دولت های این سه کشور تامین نشده است.
ویلکس با اشاره به بهبود وضعیت امنیتی بویژه در بغداد، هر چند داعش دیگر تسلطی بر روی زمین ندارد اما بقایای آن موجود است و از این پس راه حل مبارزه با آنها بیش از آن که نظامی باشد، از طریق برقراری ثبات سیاسی و اقتصادی و نیز بازگشت آوارگان (به مناطق آزاد شده از دست داعش) است.
اذعان سفیر انگلیس در بغداد به نقش سه کشور عربستان، امارات و قطر در حمایت از تروریسم در عراق در حالی است که واشنگتن مدتی است تلاش می کند با فرافکنی، گروههای مقاومت اسلامی عراق که نقش اساسی در شکست داعش داشتند را در این زمینه متهم کند.
انگلیس از جمله کشورهای همپیمان آمریکا از جمله در ائتلاف مدعی مبارزه با داعش در عراق و سوریه است و اظهارات امروز سفیر انگلیس بار دیگر نشان می دهد، اتهاماتی که واشنگتن به ایران و جبهه مقاومت وارد می کند، دادن آدرس غلط و کاملا سیاسی و بی پایه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید