مرگ یک هوادار فوتبال در درگیری هواداران دو رقیب قدیمی در اندونزی

  • ورزشی
  • پنجشنبه ۵ مهر ۱۳۹۷ ۱۲:۲۰
    کد خبر :378502

فدراسیون فوتبال اندونزی لیگ یک این کشور را به دلیل مرگ یکی از هواداران در جریان درگیری بین دو رقیب سنتی «پرسیبا جاکارتا» و «پرسیب بندانگ» به مدت دو هفته تعلیق کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «هارینگا سیرلا» هوادار ٢٣ ساله پرسیبا جاکارتا در درگیری‌های بین هواداران این تیم با رقیبش در بیرون ورزشگاه بندانگ کشته شد.
این هفتمین مرگ هواداران فوتبال اندونزی در درگیری‌های فوتبالی این کشور از سال ٢٠١٢ تاکنون بوده است که سبب شد ١٦ نفر در ارتباط با مرگ سیرلا بازداشت شوند.
وزیر ورزش اندونزی اعلام کرد به علت مرگ این جوان، لیگ یک به مدت دو هفته تعلیق خواهد شد، اما این تعلیق در صورت به سرانجام رسیدن تحقیقات می‌تواند زودتر برداشته شود.
«گتوت اس دیدابروتو» سخنگوی وزارت ورزش کشور اندونزی در این ارتباط گفت: اکنون در حال جمع آوری مدارک هستیم؛ این مدارک در کمیته انضباطی بررسی خواهد شد و آن‌ها تصمیم می‌گیرند چه قوانینی زیرپا گذاشته شده است. البته اگر این موضوع در هفته جاری حل شود، بازی‌های لیگ به روند عادی خود بازخواهد گشت و ما نیز امیدواریم حل این مساله طولانی نشود.
وی افزود: در چند روز آینده کمیته انضباطی جلسه‌ای خواهد داشت و درباره این موضوع تصمیم گیری می‌شود.
فدارسیون جهانی فوتبال (FIFA) در سال ٢٠١٤، اندونزی را به دلیل رعایت نکردن برخی قوانین، از بازی‌های ملی محروم کرد، اما این محرومیت ۲ سال پیش برداشته شد.
اندونزی که ماه گذشته میزبان بازی‌های آسیایی در سال ۲۰۱۸ بود، قرار است درخواست میزبانی المپیک ٢٠٣٢ را به کمیته بین المللی المپیک ارائه کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید