درخواست برقراری پل هوایی برای خروج کودکان بیمار و زخمی از یمن

    کد خبر :356943

وزیران بهداشت و حمل و نقل یمن در نشست خبری مشترک خواستار برقراری پل هوایی برای انتقال دارو به یمن و اجازه دادن به کودکان زخمی شده و بیمار برای خروج از این کشور شدند.

به گزارش بازتاب به نقل از المسیره، وزیران بهداشت و حمل و نقل یمن در نشست خبری مشترک خواستار برقراری پل هوایی برای انتقال دارو به یمن و اجازه دادن به سفر کودکان زخمی شده و بیمار به خارج از یمن شدند و گشایش فرودگاه صنعا برای نجات جان هزاران نفر به ویژه کودکان را ضروری دانستند.

طه المتوکل وزیر بهداشت یمن از سازمان ملل و شورای امنیت خواست که به وظیفه خود در توقف جنگ و رفع محاصره و ارسال هواپیمای حامل دارو و موارد مورد نیاز کودکان، زخمی شدگان و بیماران عمل کند و افرادی که امکان درمان آنها در داخل میسر نیست به خارج منتقل شوند.

وی خواستار گشوده شدن فرودگاه بین المللی صنعا به شکل فوری شد تا نجات یافتگان از بمباران مستقیم کودکان و زنان امکان سفر به خارج و درمان را پیدا کنند.

المتوکل گفت: کودکان یمن ۱۲۵۰ روز است که در حملات ائتلاف تحت رهبری عربستان کشته می شوند و آخرین آن کشتارهای سوق ضحیان در صعده و آوارگان در الدریهمی در استان الحدیده بود که ۸۳ نفر شهید شدند که در میان آنها ۶۰ کودک و ۵ زن وجود دارد و بیش از ۸۰ زخمی به سبب وخامت شبکه بهداشتی در یمن و عدم انتقال به خارج از کشور برای د رمان به سبب محاصره ظالمانه فرودگاه بین المللی صنعا رنج می برند.

وزیر بهداشت یمن بیان کرد: با وجود محکومیت بین المللی این دو جنایت و درخواست تحقیق بی طرفانه و شفاف اما شورای امنیت توجهی نکرد و تحقیق را به جانی سپرد.

از سوی دیگر زکریا الشامی وزیر حمل و نقل یمن نیز گفت: بستن فرودگاه بین المللی صنعا بیش از دو میلیون نفر نیازمند سفر به خارج برای درمان را محروم کرده است.

وی سازمان ملل و سازمانهای بشردوستانه را مسئول کامل جنایات و کشتار ضد کودکان یمن که ننگی بر پیشانی بشریت است، دانست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید