استانداردهای ورود محصولات زیستی به بازار آسیب‌شناسی می‌شود

    کد خبر :356039

تدوین استانداردهای مورد نیاز برای ورود محصولات زیستی به بازار توسط کارگروه اقتصاد زیستی ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی آسیب شناسی می شود.

به گزارش بازتاب به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کارگروه اقتصاد زیستی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای پیشبرد اهداف راهبردی ستاد توسعه زیست‌فناوری برای رشد و ارتقاء اقتصاد مبتنی بر محصولات و خدمات زیستی کشور، در چهارچوب سیاستها و راهبردهای مصوب ستاد توسعه زیست‌فناوری و همسو با نقشه‌ راه زیست فناوری کشور تشکیل شده است.

از جمله وظایف این کارگروه، آسیب شناسی و برنامه ریزی برای تکمیل تدوین استانداردهای مورد نیاز در رابطه با محصولات زیست فناوری با قابلیت ورود به بازار، تهیه بسته های مکانیزم حمایتی و تشویقی در حوزه حمایت از ورود محصولات حوزه فناوری زیستی به بازار ( یارانه های دولتی، اصلاح سیستم مالیاتی، ارائه تعرفه های دولتی) و طراحی شبکه مجازی اقتصاد زیستی و ایجاد زیرساخت های اطلاعاتی از محصولات زیست فناوری دنیا است.

همچنین راهکارهای استفاده از ظرفیت های بین‌المللی برای توسعه اقتصاد زیستی و صادرات محصولات جدید و موجود مربوطه (با هماهنگی با کارگروه صادرات جهت رفع نواقص احتمالی) و مطالعه در خصوص شناسایی حوزه های جدید قابل ورود در حوزه زیست فناوری از دیگر وظایف تعریف شده در این کارگروه است.

در همین راستا تدوین استانداردهای مورد نیاز برای ورود محصولات زیستی به بازار توسط این کارگروه آسیب شناسی خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید