یک عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد:

نوسازی بافت‌های فرسوده نیازمند مشارکت شهروندان است

    کد خبر :330880

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم مشارکت شهروندان برای نوسازی بافت‌های فرسوده افزود: بی تردید دولت و شهرداری می‌توانند با ارائه بسته‌های تشویقی با مشارکت مردم موضوع نوسازی بافت‌های فرسوده را محقق کنند.

نژاد بهرام در جلسه بررسی مشکلات منطقه 7 که شب گذشته در محل مسجد الجواد برگزار شد، گفت: منطقه 7 دارای دو ضلع شرقی و غربی است که ضلع شرقی این منطقه از محرومیت زیادی برخوردار است و بیشترین بافت فرسوده نیز در همین ضلع از منطقه قرار گرفته است.

وی افزود: تمام اقداماتی که در جهت نوسازی بافت‌های فرسوده انجام می‌شود اگر مشارکت شهروندان با آن همراه نباشد قطعا بی‌نتیجه می‌ماند. بی تردید شهروندان باید علاقمند به نوسازی باشند.

عضو شضورای شهر تهران ادامه داد: اگر شهروندان علاقمند به نوسازی بافت‌های فرسوده شهری باشند شهرداری و دولت نیز می‌توانند اقدامات موثری را انجام دهند. قطعا علاقمندی شهروندان به نوسازی بافت‌های فرسوده این فرصت را ایجاد می‌کند که شهرداری و دولت با ارائه بسته‌های تشویقی روند این کار را تسهیل کنند.

وی تاکید کرد: صدور جواز رایگان ساخت و ساز توسط شهرداری تهران انجام می‌شود که این کار امروز در حال انجام است اما جواز آب و برق به صورت رایگان دست شهرداری تهران نیست و قرار بود دولت این اقدام را انجام دهد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به وجود 1000 مدرسه در شهر تهران اشاره کرد که نیاز به نوسازی دارند و افزود: این مدارس امروز نیازمند نوسازی هستند که شهرداری تهران قطعا نمی‌تواند تمام مدارس شهر تهران را نوسازی کند. این وظیفه آموزش و پرورش است و در راستای تحقق آن مجلس باید این موضوع را از دولت پیگیری کند تا بودجه مورد نیاز در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، این عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: امیدواریم نوسازی بافت‌های فرسوده با تشکیل ستاد بازآفرینی شهر تهران سرعت بیشتری به خود بگیرد تا شاهد نوسازی خانه‌ها و محلات شهر تهران باشیم.

نژاد بهرام خطاب به فرماندار تهران درخواست کرد در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده هماهنگی لازم با دستگاه‌های مربوطه برای صدور انشعابات رایگان آب و برق داده شود تا تشویق بیشتری برای شهروندان در جهت نوسازی محلات باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید