صدها آواره سوری از عرسال به سوریه بازمی گردند

    کد خبر :312531

منابع لبنانی از شروع بازگشت آوارگان سوری از شهرک عرسال به سوریه خبر دادند.

به گزارش بازتاب به نقل از اسپوتنیک، منابع لبنانی اعلام کردند که صدها نفر از آوارگان سوری از شهرک عرسال در شمال شرقی لبنان به سوریه باز می گردند.

بر اساس این گزارش؛ آوارگان سوری در عرسال آماده ترک عرسال به طور داوطلبانه برای رفتن به سوریه هستند. ساعت ۸ صبح امروز به وقت محلی روند انتقال حدود ۴۰۰ نفر از آوارگانی که در اردوگاههای شهرک عرسال در مرز لبنان و سوریه حضور داشتند، شروع شده است.

اتوبوس های حامل آوارگان سوری از عرسال به شهرک های قلمونی غربی سوریه از طریق گذرگاه وادی حمید و با نظارت ارتش لبنان و تیم کمیساریای پناهندگان وابسته به سازمان ملل می روند و دستگاه امنیت لبنان وظیفه هماهنگی میدانی برای اتمام این عملیات را برعهده دارد.

برخی منابع اعلام کردند که طی روزهای آتی شمار بیشتری از آوارگان سوری از عرسال به سوریه منتقل خواهند شد به ویژه که حدود سه هزار نفر آمادگی خود را برای بازگشت به سوریه اعلام کرده اند.

شایان ذکر است که میشل عون رئیس جمهوری لبنان پس از آزادسازی مناطق بیشتری در سوریه از اشغال تروریست ها، از آوارگان خواست تا به مناطق امن در خاک سوریه بازگردند.

حدود یک و نیم میلیون آواره سوری در لبنان حضور دارند.

مقام های لبنان بارها تاکید کرده اند که حضور این تعداد پناهجو، مشکلات اقتصادی ، اجتماعی و امنیتی در لبنان به بار آورده و کمک های بین المللی هم کفاف حل مشکلات آنها را نمی دهد.

لبنان پیش تر خواستار آن شده بود با بهبود شرایط امنیتی در سوریه، فرایند بازگشت آوارگان سوری به کشورشان فراهم شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید