مخالفت مجدد مسکو با بازنگری در برجام

    کد خبر :270466

معاون وزیر خارجه روسیه امروز شنبه در اظهاراتی گفت: درخواست بازنگری در برجام اعتبار نظام تضمین‌های بین‌المللی را زیر سؤال می‌برد.

به گزارش مهر، «الکساندر گروشکو» معاون وزیر خارجه روسیه، در گفتگو با تاس با اعلام این مطلب در ادامه گفت: درخواست‌ها برای بازنگری در برجام، اعتبار نظام تضمین‌های بین‌المللی را زیر سوال می‌برد و اگر توافق هسته‌ای ایران شکست بخورد، تمام تضمین‌ها برای کشورهایی که در آستانه توقف برنامه‌ هسته‌ای شان قرار دارند را متزلزل می‌کند.

وی در ادامه افزود: اگر توافق هسته‌ای ایران از هم بپاشد، چطور امکانپذیر خواهد بود که در مسیر حل مسئله عدم اشاعه پیش رفت؟ جامعه جهانی چه تضمین‌هایی می‌تواند به کشورهایی ارائه دهد که آماده تحقیق برای حل سیاسی مسائل مرتبط با وضعیت هسته‌ای شان هستند؟

مخالفت روسیه با بازنگری در برجام در حالی است که کاخ سفید این روزها صحنه رایزنی رهبران اروپایی با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، در خصوص برجام است.

در همین رابطه مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز جمعه در نشست وزیران خارجه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو گفت که واشنگتن هنوز تصمیم قطعی درباره برجام نگرفته است.

وی تاکید کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا هنوز تصمیم نگرفته است که از برجام خارج شود یا خیر.

پمپئو گفت: «تصمیمی اتخاذ نشده و ما گفتگوهای زیادی درباره توافق هسته‌ای خواهیم داشت که نتیجه به رئیس جمهوری ارائه خواهد شد. در صورتی که مشکلات برجام حل نشوند احتمال کمی وجود دارد که ترامپ در برجام بماند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید