انتشار فراخوان حضور در غرفه ملی ایران در نمایشگاه کتاب پکن

    کد خبر :24994

فراخوان شرکت ناشران، موسسات، نهادها، تشکل‌های نشر، اهالی قلم و آژانس‌های ادبی سراسر کشور برای حضور در غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه کتاب پکن منتشر شد. موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، بیست و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب پکن از یکم تا پنجم شهریورماه برگزار می‌شود.
ایران مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه است و به همین منظور در فراخوانی از ناشران، موسسات و نهادها، اهالی قلم، آژانس‌های ادبی و تشکل‌های نشر خواسته شده است تا درصورت تمایل حداکثر تا 20 خردادماه با مراجعه به سایت icfi.ir، درخواست خود را ثبت کنند.
براساس این فراخوان، حضور علاقه مندان در این رویداد فرهنگی به دو صورت درخواست فضای مستقل و عرضه کتاب توسط موسسه نمایشگاههای فرهنگی ایران امکانپذیر است.

**درخواست فضای مستقل در نمایشگاه کتاب پکن
ناشرانی که علاقه‌مند به دریافت فضای مستقل در غرفه‌ ایران هستند، می ‌توانند از طریق مراجعه به سایت موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران (www.icfi.ir) مراحل ثبت نام را حداکثر تا 20 خردادماه انجام دهند.
فضای اختصاص‌داده‌ شده برای هر ناشر 6 مترمربع و با ظرفیت تقریبی نمایش 50 عنوان کتاب است.
علاقه مندان به اختصاص فضای بیشتر می‌توانند درخواست خود را جهت بررسی به موسسه نمایشگاههای فرهنگی ایران ارائه دهند و تفاهم نامه همکاری میان این موسسه و ناشر/موسسه/ آژانس/ منعقد و مبنای همکاری خواهد بود.
موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران نیز برای متقاضیان این بخش، امکاناتی همچون ارسال کتابهای منتخب ناشران به پکن حداکثر 15 کیلوگرم، آماده سازی، طراحی، غرفه آرایی و واگذاری امکانات نمایشگاهی، همکاری در اخذ ویزا از سفارت چین در ایران، در اختیار قراردادن فضای برگزاری جلسات با هماهنگی قبلی و استفاده از مترجم مستقر در غرفه با هماهنگی قبلی فراهم خواهد کرد.
طبق این فراخوان، ناشر/ موسسه/ آژانس طرف قرارداد موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران نیز متعهد می شوند تا کتابهای مناسب و قابل عرضه در نمایشگاه کتاب پکن و غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران، انتخاب و معرفی کنند.
مسئولیت معرفی و مذاکره برای آثار خود در غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران، – معرفی یک نفر به عنوان فرد حاضر در غرفه ناشر به صورت ثابت contact person به موسسه و تقبل تمام هزینه‌ها و انجام اقدام‌های مربوط به امور ویزا، تهیه بلیط ، اقامت و رفت وآمد نماینده اعزامی ناشر به نمایشگاه پکن نیز از دیگر تعهدات متقاضیان حضور در این نمایشگاه فرهنگی خواهد بود.

**عرضه کتاب توسط موسسه نمایشگاههای فرهنگی ایران :
ناشرانی که مایل به عرضه‌ کتاب‌های خود بدون حضور در نمایشگاه هستند، می‌توانند حداکثر 10 عنوان کتاب جهت ارزیابی با رعایت شرایط زمانی و حداکثر تا پایان وقت اداری 20 خردادماه 1396 و ضوابط زیر، ابتدا در سایت موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران ثبت و پس از تأیید، یک نسخه از هر کتاب را ارسال کنند.
طبق ضوابط تعیین شده، کتابهای ارسالی باید دارای مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و به شکل قانونی در ایران منتشر شده باشند.
اولویت با کتابهای تالیفی و یا دو زبانه نظیر چینی و انگلیسی و همچنین برگزیدگان در یکی از جوایز یا جشنواره‌های ملی و یا بین المللی است.
همچنین اولویت با کتابهایی است که آخرین ویرایش و یا تجدید چاپ آن مربوط به پنج سال اخیر باشد.
بنا به اعلام موسسه نمایشگاههای فرهنگی ایران، کتابهای ارسالی بازگشت داده نمی ‌شود و موسسه هیچگونه مسئولیتی در قبال تاخیرهای احتمالی شرکت پست نخواهد داشت و به درخواستهای خارج از روال ثبت نام آنلاین و ناقص، بدون چکیده فارسی و انگلیسی (150 کلمه) ترتیب اثر داده نخواهد شد.
علاقه مندان به حضور در این رویداد فرهنگی می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 66415540-021 تماس بگیرند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید