انتخاب نجفی برای شهرداری تهران از اول اشتباه بود / شهردار باید مورد قبول همه جناحها و ارکان نظام باشد

    کد خبر :247711

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به استعفای محمد علی نجفی شهردار تهران گفت: انتخاب نجفی برای شهرداری تهران از اول درست نبود. وی بیماری قلبی دارد.

عبدالرضا هاشم زائی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با بیان اینکه آقای نجفی شخصیت استثنائی دارد، افزود: قبول کردن مسئولیت شهرداری از سوی نجفی در واقع یک نوع فداکاری بود.

وی با بیان اینکه فردی باید شهردار تهران شود که 16 ساعت از 24 ساعت شبانه روز را کار کند، افزود: اینجانب معتقدم که از نظر شخصی و فردی، انتخاب نجفی برای شهرداری تهران اشتباه بود.

عضو فراکسیون امید مجلس افزود: آقای نجفی از قبل در فکر استعفاء بوده و در حال حاضر هم استعفاء داد.

هاشم زائی با اشاره به صبغه سیاسی اعضای شورای شهر تهران تصریح کرد: اعضای شورای شهر تهران اصلاح طلب هستند و من هم از اصلاح طلبان مجلس هستم اما معتقدم و تاکید دارم که شهردار تهران لزوما نباید فرد جناحی و هم حزبی باشد.

وی افزود: با توجه به مشکلاتی که شهر تهران دارد، یک فرد جناحی و از حزب خاص، نمی تواند این شهر را اداره کند. شهردار باید فردی باشد که مورد قبول همه جناحها باشد و همه ارکان نظام وی را قبول داشته و با وی کار و تعامل کنند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه شهردار تهران باید فردی باشد که تخصص لازم در مدیریت شهری و تحصیلات مرتبط را داشته باشد، به اعضای شورای شهر تهران پیشنهاد کرد برای انتخاب شهردار جدید به دنبال شخص قدیمی نروند و از فرد و چهره تازه نفس و جدید که با مسائل شهری آشنا است، استفاده کنند.

هاشم زائی افزود: شهردار تهران نباید فردی باشد که بعد از یک دوره مدیریت شهری، به فکر ریاست جمهوری و کاندیدا شدن برای انتخابات باشد و از امکانات شهرداری برای انتخابات استفاده کند.

وی با بیان اینکه قرار است تا مجلس قانون مدیریت جامع شهری را تصویب کند، اضافه کرد: بعد از تصویب این قانون، اختیارات شهردار گسترش می یابد و شهردار هم باید توانائی اداره شهر را داشته و در شان پایتخت کشور باشد.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با اشاره به جمعیت 10 میلیونی شهر تهران، افزود: روزانه چندین میلیون نفر برای انجام کارهای خود وارد شهر تهران می شوند و از شهر خارج می شوند. این تردد و ورود و خروج خود سبب مشکلاتی برای شهر می شود.

هاشم زائی با بیان اینکه پایتخت ویترین کشور است، افزود: اگر ویترین را خوب چینش کنیم، می توانیم کشور را بهتر اداره کرد.

وی با بیان اینکه می توان از فرد غیر صاحب نام اما توانمند و کاربلد برای شهرداری تهران استفاده کرد و به قول رئیس جمهور با بالا کشیدن پاشنه گیوه ها، شهر را اداره کند، اظهار امیدواری کرد تا شهردار آینده تهران این ویژگی ها را داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید