مبارزه با قاچاق تجهیزات پزشکی با بر چسب گذاری

    کد خبر :185653

مدیرکل نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: از ابتدای سال ۹۷ کالا‌های پزشکی، برچسب اصالت دریافت می‌کنند.

دکتر رضا مسائلی در حاشیه اجلاس مدیران تجهیزات پزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با بیان اینکه این کالا‌ها شامل مواد دندانپزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی، ملزومات مصرفی حوزه زنان و بارداری و تجهیزات پزشکی مصرف خانگی است، افزود: عرضه و فروش همه این کالا‌ها در مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها باید همراه با برچسب اصالت باشد.

وی گفت: ادارات تجهیزات پزشکی نه فقط بر کیفیت و واردات باید نظارت داشته باشد بلکه باید برای تولید هم پروانه ساخت صادر کند.

دکتر مسائلی افزود: ما درحال حاضر در حوزه تجهیزات پزشکی با مراکز تصمیم‌گیری متعددی مواجه هستیم که بر اساس نیاز‌ها تاسیس شده اند و در حال کار و فعالیت هستند.وی با بیان اینکه تلاش ما آن است که بتوانیم با مراکز همکاری داشته باشیم، گفت: البته وجود همه این مراکز باعث می‌شود که مدیریت در حوزه تجهیزات پزشکی با مشکلاتی مواجه شود.

مسائلی افزود: در کشور بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وجود دارد و این تجهیزات جزو بیت المال است و باید مدیریت شود که در این دوره تلاش می‌کنیم که با یک مدیریت واحد کار را پیش ببریم.

مدیرکل نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: سامانه جامع شناسنامه تجهیزات پزشکی سرمایه کشور است و ما باید این سامانه را برای استفاده بهتر از اموال سرمایه‌ای و نظارت اثربخش و ارتقای بهره‌وری ایجاد کنیم به همین منظور همه دانشگاه‌ها باید اطلاعات تجهیزات خود را وارد سامانه کنند.

وی درخصوص فعالیت‌های این سازمان در مقابله با قاچاق تجهیزات پزشکی افزود: درحال حاضر واردکنندگان، تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان کالا‌های یادشده می‌توانند وارد وب سایت شوند و کد رهگیری دریافت سپس این کد را روی کالاهایشان درج کنند.

مسایلی گفت: در تبصره «۱» بند «۱» ماده «۷» قانون بهبود و تقویت استاندارد اعلام شده که نحوه ورود استاندارد درحوزه تجهیزات پزشکی و سازمان غذا و دارو در قالب تصویب هیات وزیران است و در قالب این تصویب نامه نحوه همکاری ما با سازمان استاندارد مشخص می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا وسیما

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید