تاکید رهبری بر تولید علم و فناوری با مبنای اسلامی

  • سیاسی
  • شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶ ۱۷:۱۲
    کد خبر :157235

مشاور عالی نظامی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه بسیاری از علوم نرم افزاری امروز مورد تائید نیست، گفت: رهبری تاکید دارند که تولید علم و فناوری با مبانی اسلامی در دستور کار قرار گیرد.

سرلشکر حسن فیروز آبادی مشاور عالی نظامی فرمانده معظم کل قوا در دومین همایش تجلیل از جهادگران عرصه علم و فناوری که عصر امروز در دانشگاه امیر کبیر تهران برگزار شد، گفت: اصل انقلاب فرهنگی در سال ۵۷ پایه گذاری شد و برای آن خون داده شد تا دانشگاه ها اسلامی شود؛ اما اسلامی بودن دانشگاه نه در ظاهر بلکه در محتوا است.

وی ادامه داد: غربی ها علم ما را بردند و چیزی را تحویل ما داده اند که موجب وابستگی ما به جهان استکبار شود. بسیاری از علوم نرم افزاری مورد تائید نیست. حضرت آقا نیز تاکید کرده و دارند که تولید علم و فناوری با مبنای اسلامی را در دستو کار قرار دهیم.

سرلشکر فیروز آبادی تصریح کرد: یکی از هدایای بزرگ امام خمینی(ره) به جامعه ما تولید علوم انسانی مبتنی بر مبانی اسلامی است، البته ما عقب ماندگی های فراوانی داریم که باید برای برطرف کردن آن بکوشیم.

وی با اشاره به ایام هفته بسیج، گفت: انقلاب اسلامی ایران به برکت تشکیل بسیج توسط امام راحل شکل گرفت. ایشان در ابتدا روحانیون و بعد کل ملت ایران را بسیج کردند تا نظام شاهنشاهی را سرنگون و بعد از آن در جنگ تحمیلی از کشور دفاع کنند.

به گزارش مهر، سرلشکر فیروز آبادی در پایان تصریح کرد: اقتدار ایران اسلامی به اقتدار علمی، وحدت ملی و انقلابی گری به معنای شناخت ارزش ها و کار کردن برای محرومین است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید