با حضور جمع کثیری از استادان، مدیران و کارشناسان حوزه‌های روابط‌عمومی، رسانه و بازاریابی

هفتمین کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی برگزار شد

  • آرشیو
  • یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ ۱۰:۱۳
    کد خبر :623486

صبح روز شنبه ۱۳مهرماه، هفتمین کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی با موضوع «بازاریابی دیجیتال در روابط‌عمومی» و با حضور جمع کثیری از استادان، مدیران و کارشناسان حوزه‌های روابط‌عمومی، رسانه تبلیغات و بازاریابی از سراسر کشور در محل هتل المپیک تهران برگزار شد.

 

به گزارش بازتاب و به نقل از دبیرخانه کنفرانس روابط‌عمومی، در ابتدای این مراسم سیدغلامرضا کاظمی‌دینان رئیس شورای سیاست‌گذاری این کنفرانس ضمن عرض خیرمقدم به شرکت‌کنندگان به اهداف این دبیرخانه در خصوص برگزاری این کنفرانس اشاره کرد و گفت: روابط‌عمومی‌ها باید به طور مستمر آموزش ببینند. جهان کنونی هر لحظه در حال پیشرفت است و شبکه‌های اجتماعی اطلاعات جامعی به مردم ارائه می‌کنند. دراین راستا اگر افراد آموزش مستمر نبینند آگاهی پایینی خواهند داشت و در نتیجه نمی‌توانند به سازمان خود خدمات مناسب ارائه دهند.

 

 

در ادامه این کنفرانس بهزادحسین عباسی مدرس و مشاور دیجیتال مارکتینگ به ارایه مقاله‌ای با عنوان «دیجیتال مارکتینگ در روابط‌عمومی» پرداخت.

 

وی در این مقاله به بیان برخی از تکنیک‌های اثرگذار در حوزه بازاریابی دیجیتال پرداخت و افزود: با پیشرفت تکنولوژی و گسترش رسانه‌های دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی، روابط‌عمومی‌ها نیز در جهت اطلاع‌رسانی و اقنا مخاطب نیاز به حضور در این کارازار جدید تبلیغاتی دارند. در این راستا و طی تحقیقات به‌عمل آمده اکثر روابط‌عمومی‌ها از تکنیک‌های جدید بازاریابی دیجیتال یا اطلاعی نداشته و یا در این فرایند حضور فعالی ندارند. چه بسا با حضور و پیگیری مداوم در این رسانه قدرتمند می‌توان مستقیما بر روی اطلاع‌رسانی، تبلیغات، فروش، بازاریابی و مدیریت ارتباط با مشتری تاثیر به‌سزایی داشت.

 

برگزاری مراسم اهدای مدال زرین روابط‌عمومی حرفه‌ای در بخش مسئولیت اجتماعی و گرامیداشت یاد و خاطره مرحومان میرزابابا مطهری‌نژاد و هوشنگ عباس‌زاده و تقدیر از سازمان‌های پیشرو در حوزه توسعه آموزش بخش بعدی این کنفرانس بود.

 

در این بخش مدال زرین روابط‌عمومی حرفه‌ای در بخش مسئولیت اجتماعی به فرزاد ارزانی مدیرعامل فولاد هرمزگان اهدا شد.

 

در بخش بعدی این کنفرانس محمدمهدی ربانی، محقق و مربی برندسازی شخصی به ارایه مقاله‌ای با عنوان «برند‌سازی شخصی و رسانه‌های اجتماعی» پرداخت.

 

وی در این ارایه ضمن اشاره به این موضوع که برند شخصی ما یک درک یا تصویر ما، در ذهن افراد دیگر است ادامه: برندسازی شخصی مناسب افرادی است که می‌خواهند یک تصویر عمومی متمایز از خود برای منافع تجاری یا سرمایه اجتماعی یا هر دو در ذهن دیگران ایجاد کنند.

 

برند شخصی به انسان قدرت می‌بخشد. ادراک دیگران نسبت به ما و اینکه دیگران درباره ما چه فکر می‌کنند، نه‌تنها در موفقیت کاری ما تاثیر دارد بلکه در زندگی روزمره ما نیز موثر است.

 

در گذشته خود‌برندسازی برای افراد خاص مانند سیاستمداران، افراد مشهور و‌… کاربرد داشته است. اما در جامعه امروز خودبرندسازی یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است. برای همه ما لازم است که از خود تصویر مناسبی در اذهان مخاطب هدفمان بسازیم و رد پای خوبی از خود به جا بگذاریم.

 

 

دکتر احمد یحیایی‌ایله‌ای سخنران بعدی این کنفرانس بود.

 

وی که با مقاله‌ای با عنوان «الگوی کاربردی مدیریت شایعات فضای مجازی» در این کنفرانس شرکت کرده بود، گفت: سونامی اخبار جعلی و شایعات در فضای مجازی افراد، سازمان‌ها و حکومت‌ها را با چالش‌هایی جبران‌ناپذیر روبرو کرده است.

 

ایله‌ای در این مقاله به سئوالاتی همچون: چرا شایعات فضای مجازی بوجود می‌آیند؟ چگونه شایعات تشدید می‌شوند؟ چگونه شایعات فضای مجازی بحران‌زا هستند؟ عوامل و موانع شکل‌گیری و قدرت‌گیری شایعات مجازی چیست؟ و چگونه می‌توان شایعات فضای مجازی را مدیریت کرد؟ پاسخ داد و افزود: الگوی کاربردی مدیریت شایعات فضای مجازی یک مدل اجرایی است که به روابط‌عمومی‌ها می‌تواند کمک کند تا بتوانند به شکل و روش مطلوب‌تری به اداره شهرت و خوشنامی سازمان خود در درون و بیرون سازمان بپردازند.

 

بر اساس این مدل زایش، افزایش و پایش شایعات فضای مجازی با در نظر گرفتن عوامل ساختاری، زمینه‌ای و رفتاری بایستی مدیریت شود زیرا با کاهش یا افزایش مولفه‌های این عوامل؛ شایعات نیز کاهش یا افزایش می‌یابد.

 

برگزاری پنل تخصصی با عنوان «استراتژی ایجاد و هدایت موج خبری» بخش بعدی این کنفرانس بود.

 

در این پنل که با مشارکت گسترده حاضران برگزار شد، حمید ضیایی‌پرور به عنوان مدیر پنل در کنار علی جهانی، علی مصریان و مرتضی بهنام حضور داشتند.

 

از جمله سوالات و مواردی که در این پنل مطرح و به آنان پاسخ داده شد می‌توان به؛

تعریف موج خبری چیست؟ چگونه می‌توان موج خبری ایجاد کرد؟
تعریف کمپین خبری چیست؟ چگونه می‌توان کمپین خبری ایجاد کرد؟
نقش رسانه‌های اجتماعی در کمپین‌های خبری چیست؟
کاربرد شبکه‌های اجتماعی در کمپین‌های خبری چیست؟
نقش رسانه‌های سنتی و فضای مجازی در کمپین ها؟
سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی
قدرت رسانه‌ها در موج‌سازی خبری

اشاره کرد.

در ادامه این کنفرانس حسین کلهر نویسنده، کارشناس تبلیغات و مجری تلویزیون به ارایه‌ مقاله‌ای با عنوان «سکوت» پرداخت.

 

وی در ارایه خود ضمن اشاره به این موضوع که خبر منفی باورپذیری بیشتری دارد گفت: همواره خبری کاذبی که در جهت آسیب‌رساندن به موسسه یا نهادی منتشر می‌شود، بیشتر مورد توجه مخاطب قرار می‌گیرد و مخاطبان آن را بهتر می‌پذیرد. اما در مقابل خبری که در مورد کیفیت کارکرد سازمان یا نهادی منتشر می‌شود جذابیت کمتری برای مخاطبان دارد و مخاطب به آن به معنای خودنمایی شخص یا سازمان نگاه می‌کند.

 

وی در ادامه بیان داشت: در تبلیغات بهتر است از روش قصه‌گویی استفاده شود که موجب افزایش بیشتر اعتماد می‌شود و بهتر است این تبلیغات با توجه به نقاط عطف قصه طراحی شود که بتواند در ذهن مخاطب تداعی شود.

 

«مهندسی محتوای ارزشمند» عنوان مقاله بعدی این کنفرانس بود که توسط حمیدرضا محمودی ارایه شد.

 

محمودی در ارایه خود با بیان اینکه برخی از وب‌سایت‌ها با سرمایه‌گذاری مناسب جایگاه خوبی در میان اذهان و مردم دارند ادامه داد: یکی از دغدغه های مدیران این است که محتوای تولیدی برای مردم جذاب باشد و مردم آن را وایرال و برای اطرافیان خود ارسال کنند.

 

«جایگاه برند شخصی مدیران روابط‌عمومی در برندسازی سازمانی» عنوان آخرین مقاله‌ای بود که در این کنفراس توسط مونا رحمانی ارایه شد.

 

رحمانی ارایه خود با اشاره به این موضوع که امروزه از روابط‌عمومی به عنوان هنر هشتم یاد می‌شود، افزود: مفاهیم جدیدی همچون برندینگ و مارکتینگ و زیرشاخه‌های مربوط به آن‌ها در دنیای دیجیتال صاحبان کسب‌وکار را با چالش‌های سختی مواجه کرده است. در این میان «برندسازی فردی» به عنوان یکی از زیرشاخه‌های برندینگ می‌تواند نقش مهمی را در حرفه‌ای‌‍‌سازی روابط‌عمومی‌ها ایفا نماید.

 

 

 

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید