نگاهی به نسل جدید MG GS

  • خودرو
  • پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۱:۲۰
    کد خبر :530563

شرکت سایک برای سال ۲۰۱۹ نسل جدید کراس‌اور اندازه‌متوسط ام جی GS را به بازار معرفی کرده است. ام جی امید زیادی به موفقیت این مدل دارد.

سایک (SAIC) یکی از خودروسازان بزرگ چینی است که به‌طورجدی به حضور در بازارهای بزرگ جهانی فکر می‌کند. یکی از بازارهای مهم این شرکت بازار استرالیا است. بازار استرالیا تنوع محصولات زیادی دارد؛ اما خودروهای کراس‌اور در آن محبوب‌ترند و پرفروش‌ترین مدل‌ها نیز تویوتا راو۴، نیسان ایکس تریل، هیوندای توسان و مزدا CX-5 هستند. ازاین‌رو، سایک تصمیم گرفته با مدل جدید ام جی GS به این بازار وارد شود. این دومین نسل از GS است و در رده‌ای بالاتر از دیگر کراس‌اور ام جی، یعنی مدل ZS قرار می‌گیرد.

استرالیا یکی از بازارهای اصلی و مهم برای ام جی است؛ به‌همین‌دلیل، برنامه‌های گسترده‌ای برای این بازار وجود دارد. سایک با فولکس واگن نیز شراکت می‌کند تا محصولات ام جی را در خط‌تولیدی مشترک در چین تولید کند. طول و فاصله‌ی بین‌محور ام جی GS به‌ترتیب ۴,۵۷۴ و ۲,۷۲۰ میلی‌متر و فضای صندوق بار آن در حالت عادی ۴۶۳ لیتر است که با خواباندن صندلی‌های عقب می‌توان آن را افزایش داد. دراین‌بین، وزن ۱,۷۰۰ کیلوگرمی این خودرو کمی سنگین جلوه می‌کند.

 نگاهی به نسل جدید MG GS

ام جی GS جدید با دو پیشرانه به بازار عرضه خواهد شد که هر دو از نوع بنزینی توربو هستند. پیشرانه‌ی نخست ۱.۵ لیتر حجم دارد و می‌تواند ۱۶۸ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. مدل بعدی با حجم موتور ۲ لیتر توانایی تولید ۲۲۷ اسب‌بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتون‌متر گشتاور را دارد. این مدل ازنظر قدرت و گشتاور به‌خوبی می‌تواند با مدل توربو مزدا CX-5 رقابت کند. جعبه‌دنده‌ی این خودرو دوکلاچه‌ی ۶ سرعته است که می‌تواند مصرف سوخت ترکیبی ۸.۶ لیتر را برای این خودرو تضمین کند.

همانند بسیاری از رقبای این کلاس، GS هم در دو نسخه‌ی تک‌دیفرانسیل و دودیفرانسیل به بازار عرضه خواهد شد. در مدل دو دیفرانسیل از کامپیوتری برای کنترل میزان انتقال نیرو به محور عقب استفاده شده که به‌صورت هوشمند با تشخیص‌دادن هرزگردی در چرخ‌های جلو، می‌تواند نیرو را به چرخ‌های عقب انتقال دهد. سیستم تعلیق این مدل در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب از نوع مستقل چنداتصالی است. فرمان خودرو نیز تمام‌برقی است و درنهایت، ام جی برای دستیابی به بهترین چسبندگی ممکن، لاستیک‌هایی میشلن با ابعاد 235/50 R18 را روی این خودرو نصب کرده است.

می‌توان گفت کمتر خودرو چینی‌ای در بازار وجود دارد که چنین مشخصاتی داشته باشد. جالب است ام جی سیستم تعلیق با دمپرهای Sachs را در انگلستان طراحی و تنظیم کرده تا با جاده‌های انگلستان و استرالی همخوانی بیشتری داشته باشد؛ چون باتوجه‌به علاقه‌ی چینی‌ها، معمولا خودروهای بازار چین تعلیق نرمی دارند؛ ولی مدل‌های صادراتی پایداری بهتری دارند.

 نگاهی به نسل جدید MG GS

صدای موتور نفوذ کمی به داخل کابین دارد و این موضوع در خودروهای چینی معدودی مشاهده می‌شود. در پیچ‌ها نیز، مستحکم‌بودن شاسی خودرو قابل‌احساس است و ازنظر آرامش نیز، کابین در وضعیت خوبی قرار دارد. سیستم تعلیق GS همچنان نرم است و همین باعث می‌شود بدنه در پیچ‌ها مقداری بیشتر زاویه بگیرد؛ ولی مدل‌های بازار اروپا این مشکل را نخواهند داشت. در مواجهه با دست‌اندازها نیز عملکرد سیستم تعلیق بسیار رضایت‌بخش است.

 نگاهی به نسل جدید MG GS

درباره‌ی کابین خودرو نیز باید گفت کیفیت مناسبی دارد و بیشتر سطوح یا از پلاستیک نرم هستند یا از چرم. صندلی‌ها و فرمان و دسته‌دنده نیز همگی روکش چرمی باکیفیتی دارند و برای هرچه زیباترشدن کابین، نورپردازی LED نیز نصب شده است.

سیستم صوتی GS از برند بوز است و بلندگوهای آن نیز روکش نقره‌ای‌رنگی دارند. روی صندلی‌ها چرم آلکانترا دیده می‌شود که درکنار دوخت قرمزرنگ، نمای اسپرتی به‌وجود آورده است. درنهایت نیز، سانروف بزرگ شیشه‌ای روی سقف نصب شده تا هم نمای زیبایی ایجاد و هم به روشنایی بهتر کابین کمک کند.

درمجموع، کابین خودرو بسیار خوب است و تنها نکته‌ی منفی موجود این است که گاها زانو به بخش بالایی کنسول برخورد می‌کند که دلیل آن زاویه‌ی خاص کنسول مرکزی است. در پشت‌آمپرهای ام جی GS، نمایشگری ۱۲ اینچی رنگی قرار دارد. نمایشگر دیگری نیز با اندازه ۱۰.۱ اینچی در کنسول مرکزی قرار دارد که از نوع لمسی است و به سیستم رهیاب ماهواره‌ای و اپل‌کارپلی و اندروید اتو مجهز است. این نمایشگر از قابلیت بزرگ‌نمایی با دو انگشت همانند گوشی‌های موبایل نیز پشتیبانی می‌کند.

در بازار چین، ام جی GS به سیستم فرامین صوتی و سیستم داده‌ی ابری علی‌بابا هم مجهز است؛ اما مشخص نیست مدل‌های صادراتی هم از این امکانات بهره‌مند خواهند بود یا نه. در صندلی‌های عقب نیز، وضعیت بسیار راضی‌کننده است و هیچ مشکلی ازنظر فضای سر و پا وجود ندارد. سرنشینان عقب می‌توانند از خروجی‌های هوای سیستم تهویه و قابلیت زاویه‌گرفتن پشتی صندلی‌ خود نیز لذت ببرند. دو درگاه شارژ USB و دو چراغ مطالعه نیز برای سرنشینان عقب در این خودرو تعبیه شده است. در بین صندلی‌های عقب نیز، زیرآرنجی تاشو وجود دارد که درون آن فضای کوچکی برای قراردادن اشیاء و دو جالیوانی دیده می‌شود.

 نگاهی به نسل جدید MG GS

ازنظر ایمنی، مدل قبلی ام جی GS توانسته بود پنج ستاره‌ی ایمنی از مؤسسه‌ی ANCAP استرالیا دریافت کند و انتظار می‌رود مدل جدید نیز همین امتیاز را کسب کند. امکانات ایمنی این خودرو عبارت‌اند از: ۶ عدد ایربگ، کروزکنترل هوشمند، رادار بین خطوط، سیستم هشدار نقطه کور، سیستم هشدار خروج از مسیر و دوربین ۳۶۰ درجه. سیستم جدیدی نیز در این خودرو وجود دارد که هنگام بازکردن درها، عبور خودرو از کنار را هشدار می‌دهد.

برای مدل جدید ام جی GS قیمتی حدود ۱۸ هزار دلار پیش‌بینی شده که از این نظر می‌تواند با تویوتا راو۴ و نیسان ایکس تریل به‌خوبی رقابت کند. در‌حال‌حاضر، ام جی شبکه‌ی فروش گسترده‌ای شامل ۳۲ نمایندگی در کشور استرالیا دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید