معرفی سبد کابل رنگی

    کد خبر :846091

سبد کابل وسیله ای است که برای مدیریت کابل ها و نظم بخشیدن به آنها مورد استفاده قرار می گیرد. این سبد ظاهری توری شکل یا به اصطلاح مشبک دارد. که باعث تهویه درست کابل ها، سادگی تعمیرات، نصب سریع و آسان . جلوگیری از بهم ریختگی کابل ها خواهد شد. در این مقاله قصد داریم درباره یکی از انواع سبد کابل یعنی سبد کابل رنگی صحبت کنیم.

سبد کابل رنگی

سبد کابل رنگی یکی از انواع سینی مش (سبد کابل) است. که جهت مدیریت کابل ها و مهاربندی تاسیسات مورد استفاده قرار می گیرد. این سبد نیز مانند سبد کابل استیل و گالوانیزه ساخته شده از سیم مفتول می باشند. و به صورت توری شکل جوش داده شده است. این سبد ها با استفاده از رنگ پودری الکترواساتیک روکش می شوند. استفاده از این روکش موجب می شود تا سبد در برابر شرایط جوی بسیار مقاوم باشد.

معمولا تولید کنندگان سبد کابل برای رنگ آمیزی از دو رنگ سفید و مشکی استفاده می کنند. اما بنا به درخواست مشتریان خود، قادر اند به صورت سفارشی از رنگ های دیگر که طیف وسیعی نیز دارند استفاده کنند.

رنگ کوره ای یا الکترواستاتیک چیست؟

یکی از بهترین رنگ های صنعتی، رنگ الکترواستاتیک یا رنگ کوره ای است. که به صورت پودری برای رنگ آمیزی سطح سبد کابل مورد استفاده قرار میگیرد. این رنگ کمترین اثر مخرب را روی محیط زیست دارد. و در حال حاضر طیف وسیعی از رنگ های کوره ای برای انجام رنگ آمیزی سبد کابل و سایر فلزات وجود دارد. رنگ های الکترواستاتیک به دو صورت مایع و پودر وجود دارند که بهترین نوع برای رنگ آمیزی فلزات نوع پودر آن است.

فرایند رنگ آمیزی سبد کابل رنگی به چه شکل است؟

عملیات رنگ آمیزی سبد کابل به صورتی است که رنگدانه های پودری با دستگاه های مخصوص روی سطح سبد پاشیده می شوند. و با پیوند های شیمیایی و فرایند های الکتریکی به سطوح جذب می شوند. در این حالت سطح فلزی سبد کابل رنگدانه های بار منفی را جذب می کند. و ذرات منفی با بارهای مثبت به سرعت جذب سطح فلزی سبد می شوند.

مزایای رنگ آمیزی سبد کابل رنگی

سبد کابل رنگی مزایای بسیاری دارد که ما در اینجا به مهمترین مزایای آن اشاره خواهیم کرد. از جمله این مزایا می توان به کاهش خطر آتش سوزی، مقرون به صرفه بودن، مقاومت در برابر شرایط جوی اشاره کرد. البته این تمام مزایای سبد کابل رنگی نیست. بلکه بخش کوچکی از آن است. در حقیقت بزرگ ترین مزیت سبد کابل رنگ شده غیر هادی (غیر رسانا) بودن آن است.

دلیلی که باعث غیر رسانا شدن سبد کابل رنگی شده نوع پوشش آن، یعنی رنگ الکترواستاتیک می باشد. این مزیت زمانی حائز اهمیت است که در زمان استفاده از کابل برق (کابل قدرت) بر روی بستر سبد کابل، طی مدت زمان طولانی یا رخ دادن یک حادثه، روکش کابل از بین برود. و با توجه به غیر هادی بودن سبد ها دیگر خطر برق گرفتگی وجود ندارد. خصوصا اگر ارتفاع نصب سبد کابل کم باشد. یا سبد کابل به صورت لدر (نردبان کابل) کار شده باشد.در این حالت باعث انتقال شارتی کابل نخواهد شد. در حالی که سبد کابل گالوانیزه و استیل هر دو هادی هستند.

تولید کننده سبد کابل رنگی

حالا می دانید سبد کابل رنگی چیست و چه مزایایی دارد. در صورتی که قصد خرید سبد کابل رنگی برای پروژه هایتان را داشتید بهتر است آن را از مراکز معتبر خریداری کنید. یکی از معتبر ترین مراکز فروش و نصب سبد کابل شرکت سیدک است که اولین طراح و تولید کننده سبد کابل و سیستم های نوین مهاربندی و تاسیسات در ایران می باشد.

شرکت سیدک با برند های معتبر و نام آشنای زیادی همچون ایران خودرو، پگاه، مبین نت، ایرانسل و صد ها برند دیگر همکاری داشته است. و سابقه بالایی در زمینه تولید، فروش و نصب سبد کابل دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید